9:33 1403/04/06
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی ماهانه به ۳.۲ میلیون قطعه مرغ نیاز دارد

صافی نیوز – ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نیاز ماهانه استان به گوشت مرغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، رسول جلیلی ظهر چهارشنبه در شورای مدیران دامپزشکی سراسر کشور در ارومیه با اشاره به اینکه ظرفیت مرغداری‌های استان چهار میلیون قطعه است افزود: هیچ کمبودی در بخش تامین مرغ بازار مصرف وجود ندارد.

وی ادامه داد:همچنین چهار میلیون راس دام کوچک و ۶۰۰ هزار راس دام بزرگ در آذربایجان‌غربی وجود دارد و این استان با تولید ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در سال رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همچنین ۱۹۵ کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با ظرفیت چهار میلیون ۱۰۰ هزار تن تولید در آذربایجان‌غربی فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص تولیدات محصولات کشاورزی افزود: با توجه به اینکه امسال بلایای طبیعی کاهش یافته، میزان کل تولید انگور به ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی هشت هزار هکتار باغ ایستاده انگور وجود دارد و از این لحاظ رتبه رتبه نخست کشوری را دارد و با توجه به اینکه امسال بلایای طبیعی کاهش یافته، میزان کل تولید انگور به ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین میزان تولید سالانه سیب در استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که در تولید این محصول نیز جزو استان نخست کشور قرار گرفته و تولید چغندرقند نیز در آذربایجان غربی به صورت سالانه دو میلیون تن است که در تولید این محصول نیز در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: با وجود این شرایط مناسب از لحاظ کشاورزی، متاسفانه کشاورزان استان از لحاظ معیشتی ضعیف هستند چون ۴۱ درصد کشاورزان کم سواد و بی‌سواد بوده و در نتیجه درآمد سرانه کاهش یافته است.

جلیلی در ادامه اظهار کرد: باید با تولید محصولاتی که در بازار داخلی و خارجی رقابت‌پذیر باشند، ارزش افزوده کشاورزی را افزایش داد و در این راستا ۲۵ درصد ارزش افزوده در استان از بخش کشاورزی است.

وی افزود: باید در امنیت غذایی، ارزآوری در محصولات کشاورزی و دامی و نیز اقتصاد مقاومتی، تلاش و کوشش فراوانی انجام داده چون ظرفیت‌های فراوانی در حوزه دام و طیور نیز وجود دارد.

جلسه شورای هماهنگی مدیران‌کل دامپزشکی کشور با حضور روسای این سازمان در سالن همایش‌های هتل آنا به مدت ۲ روز در ارومیه برگزار می‌شود.

در آیین آغاز بکار این نشست سامانه ملی پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در ارومیه رونمایی شد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت