9:30 1403/04/08
سالانه؛

۳۰ میلیاردتومان جهت امنیت غذایی در آذربایجان غربی هزینه می شود

صافی نیوز – ارومیه – مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ارزش سرمایه دامی استان ۵۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که سالانه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهداشت و امنیت غذایی هزینه می‌شود.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، کامیار داهیم پیش از ظهر چهارشنبه در شورای مدیران دامپزشکی سراسر کشور در ارومیه با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و ۴.۷ درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می‌کنند افزود: تولید سالانه محصولات کشاورزی در استان ۱۰ میلیون تن است و ۱۰ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با وجود کاستی‌ها و تحریم‌هایی که وجود دارد اما از ورود برخی مواد غذایی و از مخاطرات مربوط به بیماری‌های بیوتروریستی جلوگیری می‌شود عنوان کرد: امنیت غذایی برای محصولات در استان فراهم شده و از سوی دیگر کنترل بیماری‌ها در استان انجام شده و وضعیت آرامی در آن حاکم است.

داهیم با اشاره به برخی مشکلات در بخش دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی در منطقه مرزی قرار دارد، نیاز به هدایت و حمایت ویژه است و در این راستا، اعتبارات ملی باید افزایش یابد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: کل مبادی ورودی مرزی در این استان به منظور حفظ امنیت غذایی جامعه مورد رصد و پایش دقیق قرار دارد و وضعیت آرامی در استان حکمفرماست.

جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی کشور به مدت ۲  و با حضور روسای این سازمان در سالن همایش‌های هتل آنا ارومیه برگزار می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین و مرغ و ماکیان است و تمام نیاز آذربایجان‌غربی به شیر و مواد گوشتی در داخل این استان تامین می‌شود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت