15:33 1403/04/06

دیدار سفیر ایران در مسکو با رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا

صافی نیوز – سند تصویب موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه ا‌‌وراسیا از سوی سفیر ایران تسلیم رئیس کمیسیون اقتصادی این اتحادیه شد.
no-photos

به گزارش گروه سیاست خارجی صافی، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ملاقات با «تیگران سارکسیان» رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا سند تصویب موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و این اتحادیه را که در خرداد ماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد را تسلیم وی کرد. 

در این ملاقات که طرف مقابل نیز پاسخ یادداشت ایران را مبادله کرد،دو طرف بر اجرایی شدن این موافقتنامه تاکید و راههای توسعه روابط ایران با پنج کشور عضو در قالب این اتحادیه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

 اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل پنج کشور روسیه،قزاقستان،قرقیزستان، ارمنستان و روسیه سفید است و در چارچوب موافقتنامه امضا شده ۵۰۲ قلم کالای صادراتی ایران از تعرفه ترجیحی برخوردار شده اند.

 با تبادل اسنادی که امروز صورت گرفت پس از ۶۰ روز کاهش تعرفه های متقابل آغاز خواهد شد.

 انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت