5:26 1403/04/03
معاون سازمان دهیاری های کشور:

آیین‌نامه استخدامی دهیاریها بزودی اصلاح می شود/ابلاغ لایحه دهیاری

صافی نیوز – ارومیه – معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها دهیاری های کشور گفت: موضوع اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها و آیین‌نامه اجرایی قانون شوراها بزودی در هیئت وزیران مطرح می شود.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، سعید رضا جندقیان صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تلاش برای پیگیری و رسیدگی به مطالبات دهیاران در حوزه حقوق و مزایا، امنیت شغلی و تدوین آئین نامه شرایط استخدامی، درجه‌بندی و افزایش اعتبارات دهیاری‌ها در دستور کار قرار دارد افزود: در همین راستا مشکل آئین‌نامه استخدامی و اجرایی دهیاریها حل و دستورالعمل حقوق و مزایا دهیاری‌ها نیز اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ لایحه دهیاریها نیز عنوان کرد: لایحه دهیاری‌ها حدود سه هفته پیش و پس از گذشت ۱۰ سال از مناقشاتی که با برخی دستگاه‌ها وجود داشت سرانجام با دستور وزیر کشور به دولت فرستاده شد و امیدواریم با کمترین تغییرات ابلاغ شود.

جندقیان از افزایش حدود ۷۰ درصدی بودجه دهیاری‌ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: بودجه دهیاری‌ها در پایان سال ۹۶، حدود ۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۷ به دو هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما در سال جاری حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده و تقریباً دوبرابر شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری در روستاهای کشور فعال هستند که به ۱۹ میلیون نفر جمعیت روستایی خدمات ارائه می‌دهند افزود: تاکنون ۹۵ درصد از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش مدیریت دهیاری‌ها قرار گرفته‌اند.

جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: با راه‌اندازی دهیاری‌ها، تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۶۵۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی برای خدمات‌رسانی به جامعه روستایی کشور از سوی دولت به آنها اختصاص یافته که از این تعداد، ۴۱۶۳ دستگاه مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های روستایی آذربایجان غربی مستلزم تخصیص اعتبارات ویژه است گفت: این انتظار می‌رود برای رسیدن برخی شاخص‌های توسعه روستایی استان به میانگین کشوری از جمله در بحث راههای روستایی، اعتبارات با نگاهی عادلانه توزیع شود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت