3:30 1403/04/08
ابتکار در حاشیه جلسه هیئت دولت:

میانگین مدیران زن در دولت به ۱۸.۶ درصد رسید

صافی نیوز – معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: روند رشد انتصاب مدیران زن در دولت دوزادهم تا امروز حدود ۳۶.۷ درصد است و ما از ۱۳.۶ به ۱۸.۶ درصد رسیده‌ایم.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص فیلم منتشر شده از ازادواج یک کودک در استان کهکیلویه و بویر احمد، گفت: با مسئولان استان مکاتبه کردیم؛ ‌ گزارشی کامل دریافت کرده و درخواست رسیدگی دادیم.

وی افزود: خوشبختانه مقامات استان هم ورود کردند و ظاهرا آن چیزی که خود قوه قضائیه اعلام کرده فعلا این حکم عقد باطل شده تا رسیدگی بیشتری انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: امیدوارم این موضوع بیشتر از جنبه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد که کودکان اجازه داشته باشند کودکی خود را با بازی، شادی و نشاط و آنچه که به بلوغ جسمی، روحی و روانی بچه‌ها کمک میکند طی کنند.  

ابتکار تصریح کرد: ازدواج موضوعی است که در یک سن منطقی که واقعا بلوغ اتفاق افتاده، می تواند بسیار معنا دار و اتفاق خوبی باشد.

وی با بیان اینکه امروز در جلسه هیئت دولت گزارشی از انتصاب مدیران زن در دولت دوازدهم و روند دو ساله انتصاب مدیران زن را با آماری که از بین دستگاه های دولتی گرفته بودیم ارائه دادیم، گفت: در سه ردیف مدیران پایه، میانی و عالی اعلام کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه روند رشد انتصاب مدیران زن در دولت دوزادهم تا امروز حدود ۳۶.۷ درصد است و ما از ۱۳.۶ به ۱۸.۶ رسیده‌ایم، افزود: از نظر درصد مدیران زن که اگر نیمه راه را ۱۵ درصد حساب کنیم تا به ۳۰ درصد برسیم، نیمه راه را رد کردیم و برای نیمه دیگر نیاز به شتاب بیشتری داریم.

ابتکار گفت: مدیران عالی از حدود ۳۰ نفر از ابتدای دولت دوازدهم تا الان به ۶۷ نفر رسیده اند که خیلی از آنها همتراز معاون وزیر و معاون وزیر هستند و در واقع ما الان تقریبا حدود ۵.۵ درصد مدیر عالی در دولت داریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این روند کماکان ادامه پیدا کند، اظهار داشت: بیشترین انتصابات را با توجه به استان ها و استانداری ها در وزارت کشور و مجموعه استان ها داریم و انتصابات خوبی در استان ها صورت گرفته.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: فکر می‌کنم ۸ معاون استاندار، تعدادی فرماندار و بخش دار و مدیران کل در استان ها منصوب شده اند. ما استان ها را رده بندی کرده ایم و فکر می کنم استان هرمزگان از نظر درصد انتصاب مدیران زن با ۱۸.۶ درصد رتبه اول را دارد.  

ابتکار با اشاره به اینکه حدود ۷ دستگاه و حدود ۸ تا ۹ استان به وضعیت مطلوب از نظر اینکه نیمی از آن شاخص ۳۰ درصد را کسب کردند و به بالای ۱۵ درصد رسیدند، گفت: ادامه این روند و شتاب دوسال آینده باید بیشتر باشد اما انتصابات مدیران زن در دولت دوزادهم یک روند قابل قبولی و مثبتی دارد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت