22:33 1403/04/03
معاون دادگستری آذربایجان شرقی خبر داد:

پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تبریز

صافی نیوز – تبریز- معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی از پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تبریز و در آینده نزدیک در سایر حوزه‌های قضائی استان خبر داد.
no-photos

به گزارش صافی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، مجید فراهانی در جلسه هماهنگی راه اندازی سرویس ثبت شکوائیه در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و ارجاع الکترونیکی آن به کلانتری‌ها، از پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان خبر داد.

در این جلسه نیروی انتظامی موظف شد با قید فوریت نقشه‌های صلاحیت‌های محلی کلانتری تبریز را تهیه و در اختیار کلیه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی قرار دهد. دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نیز موظف شدند قسمت مربوط به محل وقوع جرم را از طریق پرسش از ارباب رجوع و یا جستجو بر روی نقشه جغرافیایی شهر تکمیل کنند.

برای تسریع در انجام امور و جلوگیری از سرگردانی مراجعین همچنین مقرر شد شکوائیه‌های اعلام مفقودی تلفن همراه و مفقودی اشخاص در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت و مراجعین شکوائیه مفقودی چک بدون ثبت به دادسرا دلالت شوند و نظر به اینکه بعد از ارجاع پرونده توسط معاونین ارجاع به کلانتری یا شعبه، برای ارباب رجوع پیامک ارسال می‌شود، لذا دفاتر خدمات مکلف شدند ضمن ارشاد مراجعین در این خصوص از راهنمایی ایشان برای مراجعه به مجتمع‌های قضائی امتناع ورزند.

دفاتر خدمات الکترونیک در انتخاب موضوعات اتهامی و رعایت ارتباط و تطابق آن با متن شکوائیه دقت لازم را معمول و توجه شود متن شکوائیه می‌بایست با بیان و اصلاحات کیفری تدوین شود.

در صورتی که پرونده‌های حقوقی تحت عنوان شکوائیه تنظیم و ارجاع شود معاونین ارجاع نسبت به عودت آن اقدام و مدیر دفاتر موظف به جبران کلیه خسارت می‌باشد و در صورت هرگونه ابهام در تشخیص کیفری یا حقوقی بودن موضوع، ابهام مربوطه از طریق تعامل مدیر دفتر خدمات با معاونین ارجاع مرتفع خواهد شد.

کلیه مکاتبات بین شعب دادسرا و کلانتری‌ها می‌بایست به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سمپ صورت پذیرد و کلیه پیشنهادهای معاونین ارجاع در خصوص کاستی‌های سامانه می‌بایست توسط ایشان احصاء و پس از ارسال، به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان مکلف به پیگیری از طریق مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه است.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت