5:45 1403/04/06

توصیه ظریف به طرفهای درگیر در افغانستان: خویشتنداری پیشه کنید و از برادرکشی دست بردارید

صافی نیوز – وزیر خارجه ایران با تاکید بر خروج هر چه سریعتر اشغالگران از افغانستان به طرفهای درگیر در این کشور توصیه کرد که خویشتنداری پیشه کرده و از برادرکشی دست بردارند.
no-photos

به گزارش گروه سیاست خارجی صافی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از وضعیت جاری در افغانستان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که بیگانگان و تجاوزگران ممکن است از  وضعیت تازه در این کشور سوء استفاده کرده و دور جدیدی از کشتار و خونریزی در افغانستان به راه بیندازند.

ظریف افزود: از نظر ما تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند. 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه طرفهای درگیر درخواست می کند که خویشتنداری پیشه کنند و از برادرکشی دست برداشته و تا رسیدن به یک توافق آتش بس دائم و آشتی ملی از ریختن خون بیگناهان و افراد غیر نظامی  بطور جدی خودداری کنند. 

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حاکمیت افغانستان و تاکید بر ضرورت مالکیت و هدایت هر روند صلح توسط آحاد مردم افغانستان، آمادگی دارد در یک ابتکار منطقه ای در کنار همسایگان، دولت و همه گروههای افغانستانی در جهت جلوگیری از ریخته شدن خون بیگناهان و برای تسهیل در نیل به یک توافق پایدار با همه طرفهای درگیر در افغانستان مشورت و مذاکره کند و از هیچ کوشش صادقانه و بیطرفانه ای در این راستا دریغ نخواهد نکرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه همچنین در توئیتی نسبت به اوضاع کنونی افغانستان ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت