13:58 1403/04/02

ائتلاف بین المللی مقابله با گرد و غبار با تلاش ایران اعلام موجودیت کرد

صافی نیوز – ائتلاف بین المللی مقابله با گرد و غبار با تلاش جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین نشست متعاهدان کنوانسیون مقابله با بیابان زایی در دهلی نو اعلام موجودیت کرد.
no-photos

به گزارش گروه سیاست خارجی صافی، در پی تلاش های جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی های انجام شده با برنامه محیط زیست ملل متحد بر اساس قطعنامه های مجمع عمومی، امروز ائتلاف بین المللی مقابله با گرد و غبار از سوی یونپ و با مشارکت وسیع سازمان های تخصصی ملل متحد در دهلی نو و در چهاردهمین نشست متعاهدان کنوانسیون مقابله با بیابان زایی اعلام موجودیت کرد. 

در این برنامه که با حضور دبیر اجرایی کنوانسیون مقابله با بیابان زایی و سایر مقامات یونپ و آژانس های تخصصی و مقامات کشورهای مختلف برگزار شد، دبیر اجرایی UNCCD اعلام کرد که امروز درگیر مبارزه ای بی امان با یکی از چالش برانگیز ترین پدیده های مخرب محیط زیست هستیم و مقابله با این پدیده که ۱۵۱ کشور جهان در آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و استرالیا با آن درگیر هستند،  در مرکز توجه جهانی قرار گرفته است. 

این ائتلاف جهانی بر مبنای سه قطعنامه مجمع عمومی و قطعنامه های یونپ و اسکاپ در مورد مقابله با گرد و غبار که بانی اصلی تمامی آنها جمهوری اسلامی ایران بوده و نیز سند توصیه های اجلاس بین المللی تهران در رابطه با گرد و غبار تأسیس شده و هدف از تأسیس آن تقویت همکاری های بین المللی در مقابله با طوفان های گرد و غبار، بسیج منابع مالی برای این همکاریها، هم افزایی کشورها و سازمان های تخصصی درگیر در مقابله با طوفان های گرد و غبار، توسعه سیستم های پیش آگاهی و هشدار، منشأ یابی و کاهش آثار این طوفان ها بر سلامت و بهداشت عمومی، محیط زیست و بر فعالیت های اقتصادی بر مبنای برنامه عمل بین المللی است که ائتلاف وظیفه تدوین آن را بر عهده دارد.

انتهای ‌پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت