19:26 1403/04/08

سؤال ظریف از ترامپ درباره نتانیاهو

صافی نیوز – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری به ترامپ یادآوری کرد که نتانیاهو در کشاندن آمریکا به «باتلاق افغانستان» نقشی اساسی داشته است.
no-photos

به گزارش گروه بین‌الملل صافی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه به رئیس‌جمهور آمریکا یادآوری کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کشاندن آمریکا به جنگ افغانستان نقشی اساسی داشته است.

ظریف با خطاب قرار دادن حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر، ویدئویی از اظهارات نتانیاهو در کنگره آمریکا در سال ۲۰۰۲ منتشر کرده که وی در آن می‌گوید سال‌هاست که از استفاده از نیروی نظامی علیه دیگر کشورها حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران نوشته است: «دونالد ترامپ، می‌دانستی که نتانیاهو در کشیدن ایالات متحده به باتلاق افغانستان هم نقشی اساسی داشته است؟ همان باتلاقی که حالا نمی‌توانی از آن خارج شوی؟».

وی افزود: «شعار او از سال ۱۹۸۶: جنگ تا پای جان آخرین سرباز آمریکایی. این کلیپ را ببین.»

 

بر اساس این کلیپ، نتانیاهو در بخشی از صحبت‌هایش در کنگره آمریکا می‌گوید که از سال ۱۹۸۶ در کتابش گفته است که برای مقابله با «رژیم‌های تروریست»، باید «از نیروی نظامی» استفاده کرد.

ظریف دیشب هم بخش دیگری از صحبت‌های نتانیاهو را منتشر کرده بود که وی در آن می‌گوید حمله آمریکا به عراق، برای کل منطقه بازتاب مثبتی خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت