16:14 1403/04/04

بازگشت ملوان ایرانی در بند دزدان دریایی سومالی به کشور

صافی نیوز – «محمدشریف پناهنده» ملوان ایرانی بعد از چهار سال اسارت در بند دزدان دریایی سومالی امروز (سه‌شنبه) به کشور بازگشت.
no-photos

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی صافی، «محمد شریف پناهنده»، ملوان ایرانی اهل کنارک که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ توسط دزدان دریایی در سواحل نزدیک سومالی ربوده شده بود، ظهر امروز (سه‌شنبه) به کشور بازگشت و مورد استقبال «حسین جابری‌انصاری» معاون مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه و «مهدی آقاجعفری» دستیار وزیر امور خارجه در امور آفریقا و خانواده‌اش قرار گرفت.

آقاجعفری در این باره به خبرنگار فارس گفت که پیگیری‌ها برای آزادی سه ملوان دیگر در بند دزدان دریایی در جریان است و در تلاشیم که آنها نیز هر چه زودتر آزاد و به کشور بازگردند.

محمد شریف پناهنده قرار است بعدازظهر امروز به چابهار و از آنجا به کنارک برود. یکسری معاینات پزشکی برای او در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی از سوی سفارت ایران انجام شده و قرار است روند درمان در داخل کشور ادامه یابد.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران ۳۰ شهریور ماه در گفتگو با ایرنا با تشریح اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه برای آزادی این ملوان ایرانی گفته بود: یکی از ملوانان اسیر ایرانی به نام «محمد شریف پناهنده» از بند دزدان دریایی سومالی آزاد شده و با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد.

وی عنوان کرد: محمد شریف پناهنده پس از رهایی از بند دزدان دریایی و مراقبت‌های اولیه پزشکی در شهر گالکایو در غرب سومالی به شهر گروئه در ایالت پونتلند منتقل و عصر امروز وارد اتیوپی می‌شود و پس از انجام معاینات پزشکی عازم ایران خواهد شد.

موسوی همچنین ابراز امیدواری کرد با ادامه پیگیری‌های وزارت امور خارجه، سه ملوان دیگر باقی مانده در اسارت دزدان دریایی نیز به زودی آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت