7:43 1403/04/06
خطبه‌های نماز جمعه تبریز؛

مسئولان عقب‌نشینی نکنند/قدردانی از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل

صافی نیوز – تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور مقاومت است، گفت: مسئولان عقب‌نشینی نکرده و مقاومت کنند چراکه ما پیروز می‌شویم.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایی تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد افزود: در امر به‌معروف و نهی از منکر اولویت با نزدیکان است، مثلاً از پسر و دختر خود شروع کنیم که دنبال کارهای خلاف نروند و حجاب را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در تبلیغ دین حال افراد ضعیف را رعایت کنیم، ما که امربه‌معروف و تبلیغ دین می‌کنیم باید هم منطقی حرف بزنیم و هم منطقی قبول کنیم.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه ترس از خدا برای آن فردی که به تبلیغ دین مشغول بوده از الزامات است، ادامه داد: این امربه‌معروف و نهی از منکر است که نظام اسلامی را جوان نگه می‌دارد.

شرط لازم برای کاندیداهای انتخابات مجلس

وی افزود: در انتخابات پیش روی مجلس، نمایندگانی که به مجلس می‌فرستیم باید در مقابل مردم متواضع باشند.

آل هاشم ادامه داد: در انتخابات نمایندگانی که به مجلس می‌فرستیم، باید در برابر تخلفات بی‌تفاوت نباشند و با قاطعیت رسیدگی شود.

امام‌جمعه تبریز ادامه داد: به آن کاندیدایی رأی دهیم که در برابر مردم متواضع باشد، خدایی ناکرده قدرت نباید نماینده مجلس را اسیر کند.

وی به حضور ناشنوایان در نماز جمعه اشاره کرد و با قدردانی از معلولان و ناشنوایان ابراز داشت: باید مشکلات معلولان و ناشنوایان برطرف شود.

وی به هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: آتش‌نشانان عزیز در مواقع بحران خود را به آب‌وآتش می‌زنند تا مردم در آرامش باشند.

وی افزود: دیروز توسط قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا به مناسبت هفته دفاع مقدس گروه سرود شهید تجلایی در دونقطه شهر اجرا داشت که استقبال خوبی شد.

آل هاشم سپس اظهار داشت: کتابی امروز رونمایی می‌شود که در مورد خاطرات یک جانباز است که این استان اولین استانی است که در مورد رونمایی این کتاب اقدام می‌کند.

اولیای دانش آموزان با مدارس و معلمین ارتباط داشته باشند

وی به ایام بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها ارتباط خود را با محیط‌های آموزشی فرزندان خود قطع نکنند، بعضی خانواده‌ها هستند که در اول سال فرزند خود را مدرسه می‌گذارند و تا آخر سال خبر نمی‌گیرند، باید اولیا با مدارس و معلمین ارتباط داشته باشند.

وی خطاب به معلمان گفت: معلمان عزیز و پرتلاش ازنظر تربیت صحیح دانش آموزان، فداکاری زیادی کنید.

آمریکا می‌خواهد به ظلم و ستم‌های خودسر پوش بگذارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص حمله به تأسیسات عربستان نیز گفت: آمریکا ضمن مطرح کردن ادعای حمله به تأسیسات نفتی عربستان می‌خواهد به ظلم و ستم‌های خودسر پوش بگذارد.

وی گفت: قبل از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به مقر سازمان ملل، دولت ترامپ تلاش کرد تا ابتکار عمل از جمهوری ایرانی گرفته شد و برجام به فراموشی سپرده شود.

آل هاشم ادامه داد: کشورهای اروپایی نیز در اقدامی از پیش طراحی‌شده درصدد پیوند زدن این اتفاقات در مقابل ایران هستند تا از این طریق، کشور ما را به عقب‌نشینی از اقتدار منطقه‌ای و توانمندی موشکی مجبور سازند.

وی گفت: انگلستان و آلمان و فرانسه با صدور بیانیه‌ای خواستند ایران را تحت‌فشار قرار دهند، ایران برای نشان دادن حسن نیت خود کشتی انگلیسی را که دچار تخلف و توقیف‌شده بود، آزاد کرد.

تنها راه نجات کشور مقاومت است

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند تنها راه ایران مقاومت است و بس؛ هر جا مقاومت کردیم پیروز شدیم هر جا با هر توجیهی عقب‌نشینی کردیم  جز شکست به دست نیاوردیم. توصیه ما به مسئولین این است که عقب‌نشینی نکنند و مقاومت کنند.

وی با قدردانی از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل گفت: رئیس‌جمهور کشورمان با توجه به رهنمود رهبرمان، حرف‌های ایشان را  در سازمان ملل مطرح کردند.

آل هاشم ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور توکل بر خدا، ایستادگی، اعتماد به جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی، حمایت واقعی از تولید داخلی و قطع امید از بیگانگان است.

وی افزود: رهبر انقلاب دیروز پیامی در تجلیل از شهیدان صادر کردند و فرمودند یاد و نام شهید مایه سربلندی ملت و نشانه راه به‌سوی پیروزی است، همه وظیفه‌داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و در یادها ماندگار سازیم، افتخاری است بر کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهدا بر فراز آن بدرخشد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت