8:19 1403/04/09

برای نیم درصد جمعیت جهان واکسن کرونا تولید شده است

no-photos

به گزارش صافی، «ایرج حریرچی » چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه خبر افزود: این در حالی است که بسیاری کارشناسان سازمان بهداشت جهانی معتقدند که با تزریق واکسن به ۸۵ درصد جمعیت هرکشوری می توانیم نسبت به بیماری کرونا احساس ایمنی بکنیم.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: واکسن کرونا پس از تزریق اولین دوز ایمنی ندارد، بلکه در تزریق دوز دوم است که به تدریج واکسن کرونا ایمنی خود را نشان می دهد.
وی به اهمیت کاهش سفرهای بین استانی  اشاره کرد و گفت: تقاضای ما از مردم است است که از سفرها به خصوص در ایام عید خودداری کنند زیرا با افزایش سفر به خصوص در ایم عید خطر بیشتری متوجه کشور خواهد بود.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: ما از تمام مجریان درخواست داریم به منظور کاهش تلفات کرونا در کشور مقررات سختگیرانه تری را به اجرا بگذارند و هر عروسی در هر منطقه ای به یک فاجعه تبدیل شود.
وی با بیان اینکه مردم از خریدهای حضوری در معابر خودداری کنند، افزود: در این شرایط مردم هرگونه خریدهای خود را به صورت مجازی و اینترنتی انجام دهند و خرید های حضوری خود را به حداقل برسانند.
حریرچی تاکید کرد: در یک سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا مردم جهان فقیر شده اند و فاصله طبقاتی نیز در بین مردم بیشتر شده لذا ضروری است که مردم به صحنه بیایند و به یکدیگر کمک کنند.
وی توضیح داد که برای کاهش فوتی ها ما به دنبال کاهش سفر و رفت و آمد مردم در کشور هستیم اما با اعمال محدودیت ها رفتن مردم به ارتفاعات تهران نسبت به گذشته ۳.۵ برابر شده است.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال ۹۷ و ۹۸ رشد اقتصادی کشور منفی ۴.۹ و ۵.۶ بود، افزود که  اما در سال جاری رشد اقتصادی به دو یا سه دهم درصد مثبت رسیده و این نشان می دهد که در اقتصاد و بهداشت مدیریت خوبی داشته ایم.
حریرچی نسبت به آغاز موج چهارم کرونا در استان ها هشدار داد و گفت: اگر محدودیت ها توسط مجریان سختگیرانه تر اعمال نشوند، شاهد افرایش فوتی های کرونایی در موج چهارم خواهیم بود.

انتهای خبر/

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت