9:49 1403/04/06

جدیدترین تصمیمات درباره برگزاری انتخابات کرونایی در ۱۴۰۰

no-photos

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌و‌گوی تفصیلی با تسنیم، درباره آخرین وضعیت الکترونیکی شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و اینکه چه تصمیمی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در استان تهران، گفت:‌ همانگونه که مطلعید در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در جهت حداکثرسازی شفافیت، سرعت و سلامت در اخذ و شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات تکلیف شده است.

وی افزود: این بند از سیاست‌ها همچون سایر بندها بسیار هوشمندانه تدوین شده و بر سه موضوع مهم و اساسی شامل «شفافیت در اخذ و شمارش آراء و اعلام نتایج» و «سرعت در اخذ و شمارش آراء و اعلام نتایج» و «سلامت در اخذ و شمارش آراء و اعلام نتایج» تاکید شده است. یعنی با بکارگیری فناوریهای نوین به این سه هدف می توان رسید.

ما برای ساختن صندوق‌های رای الکترونیک به چند ماه وقت نیاز داریم، لذا اگر ۶ ماه پیش تکلیف مشخص می‌شد و توافقات انجام می شد امروز راحت‌تر می‌توانستیم صندوق‌ها را بسازیم و مقدمات را فراهم کنیم. 
 
دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ما در وزارت کشور به عنوان مجری قانون انتخابات و مجری سیاستهای کلی انتخابات همواره تلاش کرده‌ایم که در امر خطیر و حساس انتخابات از فناوری‌های روز نهایت بهره را ببریم. خوشبختانه اکنون به تعداد شعب اخذ رای در سراسر کشور دستگاه احراز هویت داریم و با دقت بالا و سرعت بالا افراد رای دهنده را شناسایی می‌کنیم و امکان شرکتشان در انتخابات را فراهم می‌کنیم. ضمناً این امکان هم برای ما مهیاست که فرایند رای گیری را نیز الکترونیک کنیم و از بسیاری از خطاها و تخلفات پیشگیری نماییم تا سلامت انتخابات بیش از پیش تامین شود.

موسوی گفت: با این هدف، بلافاصله بعد از پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقدمات بررسی و فراهم نمودن امکانات انتخابات الکترونیکی برای انتخابات ۱۴۰۰ را شروع کردیم و در قالب جلسات کارشناسی و مدیریتی متعددی که از سال گذشته شروع شده بود موضوعات فنی و حقوقی انتخابات الکترونیک را به صورت مشترک با شورای نگهبان به عنوان دستگاه ناظر بر انتخابات بررسی نمودیم ولی تاکنون به نتیجه‌ای که این مهم، محقق شود دست نیافته‌ایم و البته کمی دیر شده است چونکه ما برای ساختن صندوق‌های رای الکترونیک به چند ماه وقت نیاز داریم، لذا اگر ۶ ماه پیش تکلیف مشخص می‌شد و توافقات انجام می شد امروز راحت‌تر می‌توانستیم صندوق‌ها را بسازیم و مقدمات را فراهم کنیم.

انتهای خبر/

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت