21:25 1403/04/07

ایران در انتظار تامین واکسن کرونا از ۳ مسیر

no-photos

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، ماه‌ها از شیوع کووید-۱۹ در جهان و ایران می‌گذرد. هرچند که از همان روزهای ابتدایی اعلام می‌شد که ساختار این ویروس پیچیده به گونه‌ای است که می‌تواند بارها و بارها جهش داشته باشد، اما به هر حال چشم امید بشر به ساخت دارو یا واکسنی بود که بتواند در مقابل شیوع گسترده و مرگ و میر بالای ناشی از این ویروس قد علم کند. بر همین اساس بود که کمپانی‌های بزرگ واکسن‌سازی در جهان دست به کار شدند تا راه ۱۰ تا ۱۵ ساله تولید واکسن را تنها در چند ماه طی کنند.

باید توجه کرد که حساسیت‌های زیادی در دنیا بر روی ساخت واکسن وجود دارد؛ چراکه واکسن ها از ویروس ضعیف شده یا کشته شده ساخته می شوند و باید به انسان های سالم تزریق شوند و آنها را در برابر بیماری ایمن کنند. بنابراین باید حتما ایمنی و اثربخشی آن‌ها بارها و بارها ارزیابی شده و مراحل مختلفی را از سر بگذراند؛ به طوری که گفته می شود، ساخت یک واکسن ممکن است ۱۲ تا ۱۵ سال طول بکشد.

اما در دوران کرونا، شرایط زندگی بشر اضطراری است و بر همین اساس کشورها از جمله کشور ما بر آن شدند تا طی چند ماه یا نهایتا یک سال واکسنی برای کرونا تولید کنند تا جان انسان را نجات دهد؛ کاری که چندان ساده به نظر نمی‌آمد و اوایل هم عنوان می شد دسترسی به واکسن زودتر از دو سال امکانپذیر نیست، اما این اتفاق زودتر از پیش بینی های صورت گرفته افتاد.

انتهای خبر/

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت