5:17 1403/04/03

توصیه ‌های کرونایی هنگام مراجعه به مطب پزشکان و بیمارستان ‌ها

no-photos

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به دلیل تجمع بیماران می‌توانند محلی برای شیوع بیماری کرونا باشد، بنابراین غیر از موارد اورژانسی از مراجعه بدون وقت قبلی به پزشک و مراکز درمانی خودداری کنید.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  افزود: در صورت مراجعه از پزشک او بخواهید اگر در درمان شما مشکلی ایحاد نمی‌شود اقدامات تشخیصی_درمانی را به تعویق اندازد. در صورت مراجعه به پزشک از حضور در فضاهای انتظار شلوغ خودداری کنید و در صورت امکان تا رسیدن نوبت در فضای آزاد منتظر بمانید. همچنین ضروری است در صورت حضور در سالن انتظار فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنید. از حضور بیش از یک نفر در اتاق پزشک اجتناب شود مگر  اینکه در شرایط ضروری فرد نیاز به همراه داشته باشد.
لاری گفت: بعد از بازگشت به خانه دست‌های خود را شسته و وسایل شخصی خود را با محلول ضدعفونی کننده ۷۰ درصد الکل ضدعفونی کنید. از پزشک یا ارائه دهنده خدمت بخواهید بازوبند دستگاه فشارخون و گوشی پزشکی را بعد از هر بار استفاده ضدعفونی کند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در صورت استفاده از تخت معاینه از ارائه دهنده خدمت بخواهیم روکش را تعویض و صندلی معاینه را برای هر بیمار ضد عفونی کند. در صورتی که از دستگاه قندخون استفاده می شود از پزشک بخواهید قبل و بعد از استفاده از دستگاه، آن را ضد عفونی‌ کند. از لحظه خروج از منزل از ماسک استفاده کنید و از لمس دهان و چشم و بینی خودداری کنید.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت