15:26 1403/03/31

درمان‌هایی برای تمام علائم سرماخوردگی

صافی نیوز / برای سرماخوردگی هیچ درمانی وجود ندارد؛ اما دلیل نمی‌شود هیچ اقدامی نکنید تا احساس بهتری داشته باشید. غیر از مصرف قرص و شربت‌های معمول سرماخوردگی، دیگر چه کار می‌توانید بکنید؟در این مطلب، توصیه‌های کارشناسان و پزشکان را به شما ارائه می‌دهیم.
no-photos

علامت: گرفتگی بینی
یکی از بدترین عوارض سرماخوردگی، گرفتگی بینی است زیرا وقتی نتوانید با بینی‌تان به راحتی نفس بکشید، نمی‌توانید راحت بخوابید و خواب نیز در کنار نوشیدن مایعات فراوان، بهترین راه التیام است.
راهکار: درمان با جوراب گرم
درمان سنتی هیدروتراپی یا آب‌درمانی قرن‌هاست که به عنوان راهی برای مقابله با گرفتگی بینی کاربرد دارد. قبل از رفتن به رختخواب، یک جفت جوراب نازک و نخی را مرطوب و فریز کنید. قبل از به کار بردن این درمان، مطمئن شوید که بدن و پاهایتان گرم هستند. جوراب‌ها را فوراً بعد از خارج کردن از فریزر بپوشید و روی آن نیز جواب پشمی به پا کنید. به رختخواب بروید و روی بدنتان پتو بکشید و بخوابید.
این راهکار، از طریق هیدروتراپی و اصول ترمودینامیک، احتقان را از سر خارج می‌کند. ابتدا اثر خنک‌کنندگی و انقباض ایجاد شده و سپس عکس این اتفاق می‌افتد. سرما به عنوان محرکی برای پاها باعث انقباض رگ‌های این ناحیه شده و باعث می‌شود خون به سمت اندام‌های حیاتی برود. سپس بدن در ادامه‌ی عملکرد خود، سعی می‌کند پاها را گرم کند و رگ‌های این قسمت مجدداً گشاد و باز می‌شوند و تأثیر نهایی، کشش مایعات از مغز و دور کردن آن‌ها از سر است که به تسکین گرفتگی کمک می‌کند.
راهکار: سوپ مرغ
سوپ مرغ غذای فوق‌العاده‌ای برای سرماخوردگی است. سوپ مرغ حاوی مواد شیمیایی خاصی است که می‌توانند میزان التهاب در راه‌های هوایی را کاهش دهند. مطالعه‌ای به بررسی حرکت گلبول‌های سفید خون به نام نوتروفیل بعد از مصرف سوپ مرغ پرداخت. سلول‌هایی که در معرض سوپ مرغ قرار گرفته بودند، حرکتشان به اندازه قابل توجهی کاهش یافت که نشان می‌دهد سوپ مرغ خاصیت ضدالتهابی دارد. سوپ مرغ (خصوصاً نوع خانگی آن) سرشار از مواد مغذی بوده و گلودرد را تسکین داده و ضمناً راه بسیار خوبی برای آب‌رسانی به بدن است.
راهکار: نعنا فلفلی
نعنا فلفلی و عنصر اصلی آن یعنی منتول می‌تواند گرفتگی بینی را کاهش دهد. بخور دادن با نعنا فلفلی یک انتخاب خوب برای رفع گرفتگی بینی است. بدین منظور یک کاسه آب را به جوش بیاورید و یکی دو قطره عصاره نعنا فلفلی به آن اضافه کنید. روی سرتان حوله‌ای بیندازید و بخور دهید.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت