4:55 1403/04/06

کک و مک‌های پوست از کجا می‌آیند؟

صافی نیوز / هدی عین اللهی، متخصص پوست، مو و زیبایی درباره بروز کک و مک روی صورت بیان کرد: کک و مک،لکه‌های تیره رنگ و دایره شکل با قطر حدود ۵ میلی متر روی پوست هستند و به صورت ساده یا ناشی از آفتاب سوختگی بروز می‌کنند.
no-photos

عین اللهی با بیان اینکه کک و مک‌ها به صورت معمول روی لایه سطحی پوست هستند، افزود: کک و مک‌ها اغلب در مناطقی از بدن مانند صورت، شانه‌ها و دست‌ها که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند به خصوص در افرادی که پوست روشن دارند، به وجود می‌آید. این لکه‌ها معمولاً بعد از قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب، تیره‌تر و برجسته‌تر می‌شوند و در ماه‌های زمستان کم رنگ شده و کمتر قابل مشاهده هستند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به چگونگی بروز کک و مک‌ها روی پوست تصریح کرد: کک و مک‌ها در نتیجه ساخته شدن رنگدانه ملانین به مقدار بیشتر از حد معمول در بعضی از نقاط پوست ایجاد می‌شوند و بعد از به وجود آمدن آنها، سلول‌های رنگدانه‌ای یا همان ملانوسیت‌ها دیگر تکثیر نمی‌شوند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت