8:02 1403/04/06

ذهنم مدام درگیر مسائل بی‌اهمیت می‌شود

صافی نیوز/ برای مدیریت ذهن و فکر، چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهید؟ 19 ساله‌ام و به جای فکر کردن به آینده و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف، ذهنم مدام درگیر مسائل بی‌اهمیت می‌شود. فکر کردن به چیزهایی که گاهی اصلا ربطی هم به من ندارد. چه کنم؟
no-photos

پاسخ
فکر کردن در مسیر رشد و تعالی خود و جامعه، عبادت است و فکرها و اندیشه‌های سازنده، بسترساز رفتار و اقدامات مفید و عام‌المنفعه ما می‌شود. حال اگر از دست افکار پوچ و مزاحم رنج می‌بریم، ضرورت دارد فکر اساسی انجام شود و ریشه‌های این افکار شناسایی و خشکانده شود. افکار مزاحم می‌تواند به دلایل متعددی تولید شود و بر روحیه و کارکرد روزانه ما تاثیر گذار باشد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.
شاید احساس ناامیدی دارید
برخی افکار مزاحم ناشی از احساس ناامنی و ناامیدی است که باید منشأ این احساس شناسایی و مسئله حل شود. هرگاه فردی در زندگی احساس امنیت نکند؛ قطعا ناامیدی هم شروع می‌شود و در نتیجه از افکار مزاحم رنج می‌برد و تداوم این وضع به بیش برانگیختگی یا بی‌قراری عصبی می‌انجامد و فرد برای برون‌رفت از این وضع غیر قابل تحمل به رفتارهای اجتنابی روی می‌آورد همچون قهر، فرار، طلاق، خودکشی، اعتیاد و غیره که جزو رفتارهای پرخطر محسوب می‌شود و ضرورت دارد در حالت ناامنی و ناامیدی باقی نمانیم و حتما چاره‌اندیشی مطلوب داشته باشیم و از مشاوران مجرب استفاده کنیم.
شما درگیر بی‌هدفی هستید
گاهی افکار مزاحم سراغ افرادی می‌آید که دچار درماندگی هستند و در اقیانوس زندگی شناور می‌شوند که این ناشی از بی‌هدفی و بی‌برنامگی آنان است. این‌گونه افراد بیشتر منتظر تحقق آرزوهای خود هستند و هدف واقعی در زندگی ندارند و این حالت درماندگی، زمینه افکار پوچ، مزاحم و کسل‌کننده را فراهم می‌کند.
با تعریف سلامت روان آشنا شوید
اگر قرار است از شر افکار مزاحم رهایی یابیم، باید با تعریف سلامت روان آشنایی داشته باشیم. وقتی فردی از آمادگی روحی مناسبی برخوردار نیست و سلامت روان وی تهدید می‌شود، به افکار مزاحم اجازه جولان می‌دهد و از وضع موجود به تنگ می‌آید! در تمامی تعاریف سلامت روان گفته می‌شود، اگر فردی با همه توان دنبال شکوفایی خود است و تلاش دارد نیازهای خود را به طریق مشروع تامین کند از سلامت روان برخوردار است و این‌گونه افراد در اقیانوس زندگی شنا و امیدوارانه و فعالانه برای رسیدن به اهداف منطقی خود تلاش می‌کنند و دیگر افکار مزاحم سراغ این افراد نمی‌آید چون هم امید به زندگی دارند و هم در سایه اعتماد به ‌نفس و تلاش مستمر برای خود امنیت ایجاد می‌کنند. توصیه پایانی هم این‌ که باید تعریف و سبک جدیدی در زندگی و دوستانی خلاق برگزینید تا هر روز میزان امید ‌تان بالا برود و به همان نسبت از افکار پوچ فاصله بگیرید.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت