13:45 1403/04/08

لب‌هایتان درباره سلامتی بدن شما چه می‌گویند؟

صافی نیوز/ آیا می‌دانستید که وضعیت متفاوت لب‌هایتان، از سلامت بدن شما خبر می‌دهد؟ خوب است بدانید که تغییر رنگ، حالت و احساس تورم در لب‌ها همگی می‌توانند نشانه‌هایی از مشکلات جدی در بدن شما باشند.
no-photos

«هری سیمران کالسا» (Hari Simran Khalsa)، متخصص بهداشت مستقر در لس آنجلس، از لب‌های سخنگوی ما می‌گوید. این متخصص سلامتی عنوان می‌کند که لب یکی از مهم‌ترین فشارسنج‌های سلامت جسمی و روحی ماست. در حالی که این عضو بدن ما بیشتر با زیبایی ارتباط دارد، در عین حال به عنوان «درگاهی» برای کیفیت عملکرد اعضای داخلی بدن ما نیز شناخته می‌شود.

لب‌های بالا و پایین هر کدام به صورت جداگانه بازتابی از نحوه کارکرد بخش‌های مختلف بدن هستند. وضعیت لب فوقانی نمایانگر عملکرد ریه‌ها، تیروئید، قلب، معده، کبد و کلیه است. در حالی که مشکلات لب پایین به شکل کلی بازتاب شرایط روده‌ها هستند. البته باید توجه داشته باشید که برای تسلط کامل بر خواندن علائم بیماری‌ها از روی لب، تجربه زیادی لازم است. با این وجود، تعداد معدودی از نشانه‌های عمومی و شناخته شده هستند که به راحتی برای هر کسی قابل مشاهده‌اند.

۶ حالت لب‌های سخنگو
در این قسمت قصد داریم ۶ حالت عمومی و رایج لب‌های سخنگو را به شما معرفی کنیم که به راحتی می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید. برای بررسی وضعیت سلامتی کلی بدنتان با این حالت‌ها آشنا شوید.

۱. لب‌های خشک یا ترک خورده
خشکی روی لب می‌تواند نشانه کمبود رطوبت در بقیه قسمت‌های بدن باشد. رطوبت کم بدن نیز ممکن است به دلایل مختلفی نظیر: اثر آب و هوا، کم‌آبی، تنش، اضطراب یا ترس ایجاد شود. طب غربی همچنین معتقد است که لب‌های ترک خورده می‌توانند به دلیل حساسیت بدن به ماده‌ای خاص بروز کنند. هر نوع حساسیتی از لمس دستکش پزشک گرفته تا رژ لب یا بادام زمینی احتمال دارد باعث ایجاد ترک یا پوسته پوسته شدن لب‌ها شود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت