5:41 1403/04/08

چگونه تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کنیم؟

صافی نیوز / حجت‌الاسلام محسن قرائتی طی سخنانی به مناسبت شیوع بیماری کرونا گفت: در صورت کلی از چند زاویه می‌توان به بلایا نگاه کرد؛ یک زاویه مربوط به آزمون‌های الهی است. در آیه35 سوره انبیاء می‌خوانیم «کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ وَ نَبْلُوکُمْ‏ بِالشَّرِّ وَ الْخَیْرِ فِتْنَةً وَ إِلَیْنا تُرْجَعُون‏؛ هر نفسى چشنده مرگ است، و شما را از راه آزمایش به بد و نیک خواهیم آزمود، و به سوى ما بازگردانیده مى‏‌شوید.»
no-photos

به گزارش صافی، وی افزود: گاهی در تحلیل‌های خود به واسطه عدم دانش و عدم فهم فلسفه رویدادها به خطا می‌رویم. خداوند می‌فرماید عده‌ای هستند که چون مبتلای‌شان می‌کنیم به خداوند نسبت می‌دهند: «وَ أَمَّا إِذا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَهانَن‏؛ و اما چون وى را مى‌‏آزماید و روزى‏‌اش را بر او تنگ مى‏‌کند، مى‌‏گوید: «پروردگارم مرا خوار کرده است.» این در حالی است که خداوند در آیه بعد این مسئله را ناشی از مسائلی مثل عدم تکریم یتیم و عدم یاری مسکین معرفی کرده و می‌فرماید «کَلاَّ بَلْ لا تُکْرِمُونَ‏ الْیَتیم‏؛ ولى نه، بلکه یتیم را نمى‏‌نوازید»، «وَ لا تَحَاضُّونَ‏ عَلى‏ طَعامِ الْمِسْکینِ؛ و بر خوراک ‏[دادن‏] بینوا همدیگر را بر نمى‌‏انگیزید». بنابراین گاهی اوقات مقصر خودمان هستیم. مثل شخصی که مراعات رانندگی نمی‌کند و بعد تصادف می‌کند و یا شخصی که سیگار می‌کشد و بعد تنگی نفس می‎گیرد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت