11:34 1403/04/06

۵۳۰ زندانی جرائم غیرعمد آذربایجان‌شرقی منتظر کمک خیران/آزادی ۴۴۰ زندانی غیرعمد و مالی

صافی نیوز: مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 530 زندانی غیرعمد در زندان‌ها منتظر مساعدت خیران برای آزادی هستند، گفت: 152 میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان در استان مورد نیاز است و نیازمند مشارکت خیران هستیم.
no-photos

به گزارش صافی، رسول تقی‌پور  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هر کسی صرفا با پرداخت پول خیر نمی‌شود بلکه با قدم برداشتن و کمک‌های معنوی و اجتماعی می‌تواند خیر نامیده شود و خبرنگاران نیز جزو این لیست هستند.

وی در تشریح عملکرد سال گذشته ستاد دیه، گفت:  سال گذشته ۴۴۰ نفر از جرائم غیرعمد و محکومان مالی آزاد شده که مجموع مبلغ بدهی آنها ۱۲۲ میلیارد تومان بود که بخش اعظم بدهی آنها از طریق دادخواست اعسار به تقسیط پرداخت شده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی افزود: میزان ۹۱ میلیارد تومان از بدهی‌ها با موافقت مراجع، ۲۱ میلیارد تومان از طریق گذشت شکاک و یک میلیارد تومان از طریق آورده خانواده زندانیان فراهم شده است.

وی ابراز کرد: تسهیلات ستاد دیه با کارمزد چهار درصد توانسته نزدیک به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک انجام دهد ولی ستاد دیه در بخش کمک ویژه یا کمک بلاعوض هیچ  وام پرداخت نشده است.

تقی‌پور با اشاره به انواع کمک‌های ستاد دیه، تصریح کرد: کمک از طریق تسهیلات به‌گونه‌ای است که بانک مرکزی این تسهیلات را در اختیار چهار بانک قرار می‌دهد و ستاد دیه نیز صرفا معرف بوده ولی بخش دوم کمک‌ها به صورت ویژه است.

وی افزود: ستاد دیه با پرداخت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  موجب آزادی ۴۴۰ نفر از جرائم غیرعمد شده است.

تقی‌پور یادآور شد: در سال ۹۷، با کمک ستاد دیه و خیران استان، ۴۴۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۳۷ تن از زندانیان آزاد شده زندانیان مرد و سه نفر نیز زندانیان زن بوده‌‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۴۱ زندانی از محکومان مالی، ۱۴  زندانی از محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث همچنین ۱۸۵ زندانی نیز از محکومان مهریه و نفقه بوده‌اند.

تقی‌پور با بیان اینکه از ابتدای  سال‌جاری تا به امروز ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا بعد از جشن گلریزان نیز آزادی خوبی خواهیم داشت.

مدیر ستاد دیه استان‌ با تاکید بر اینکه در آستانه جشن گلریزان اوج کمک‌های مردمی جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد افزایش می‌یابد، گفت: شانزدهمین جشن گلریزان ۲۹ اردیبهشت ماه در تالار معلم تبریز از ساعت ۲۱/۳۰ تا ۲۳/۳۰ برگزار خواهد شد و از همه برای شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.

وی متذکر شد: قطعاً با انعکاس خبری می‌توان شاهد جشن گلریزان خوبی شد، از این‌رو ما ارسال دعوتنامه نداریم و همه دعوتند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی تعداد با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان وجود دارد، ادامه داد: مبلغ کل بدهی این زندانیان ۱۵۲ میلیارد تومان است ولی در صورتی که بتوان ۷ میلیارد تومان جمع‌آوری کرد قطعاً می‌توان بدهی آنها را از طریق  قبول اعسار به تقسیط و مراجع قضایی و گذشت رضایت‌مندانه و آورده خانواده فراهم کرد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت