7:03 1403/04/06

پرداخت سه درصد حق بیمه بیکاری کارگران توسط کارفرمایان

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از کارفرمایان خواست تا ضمن بیمه نیروهای کار خود حق بیمه بیکاری سه درصدی آنها را برای استفاده در ایامی که بدون میل و اراده بیکار می‌شوند بپردازند.

به گزارش صافی، کریم یاوری اظهار کرد: کارگران بیکار شده پلاسکو در اولویت معرفی برای اشتغال قرار می‌گیرند و مقرری بیمه بیکاری آنها با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود.

وی افزود: حسب دستور وزیر ، کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در ساختمان پلاسکو شاغل بودند، در سریع‌ترین زمان ممکن تحت پوشش و حمایت «مقرری بیمه بیکاری» قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول وزارت کار تاکید کرد: در صورتی که سابقه کارگران بیمه شده ساختمان پلاسکو حتی از ۶ ماه هم کمتر باشد مطابق کارگران دارای ۶ ماه سابقه، از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

یاوری افزود: واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، خارج از نوبت و حتی در غیر وقت اداری آماده پاسخگویی به کارگران ساختمان پلاسکو هستند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری از کارفرمایان و کارآفرینان خواست ضمن بیمه کردن نیروی کاری خود، حق بیمه بیکاری کارگران را که مبلغ آن ۳ درصد مبالغ پرداختی به آنها است را برای  برای استفاده در ایامی که کارگر بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، پرداخت کنند.

وی متذکر شد: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش سوزی بیکار می شوند با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته دستور برقراری سریع و بدون تشریفات مستمری آتش نشانان شهید را صادر کرده و از پیش‌بینی ثبت‌نام بیمه بیکاری برای حادثه‌دیدگان پلاسکو خبر داده بود.

به گفته وی هزینه‌های تکمیلی درمان آتش نشانان آسیب دیده از سوی سازمان تامین اجتماعی تقبل شده و تلاش می‌شود تا افراد بیکار شده هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت