6:53 1403/04/03

هشدار شهرداری مراغه نسبت به احتمال وقوع سیل

صافی نیوز / شهرداری مراغه طی اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب و خطرناک بودن آن هشدار داد.
وقوع سیلاب

به گزارش صافی، با توجه به فعالیت سامانه بارشی شدید از اواخر وقت امروز و ادامه آن تا عصر شنبه از همشهریان گرامی درخواست می شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه صوفی چای و پارک یادگاران، مسیل ها، سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر به نکات ذیل توجه نمایند:

خطرناک ترین نوع سیل سیلاب شهری بوده که به دلیل آسفالت خیابانها و وجود انواع مواد مختلف حل شده در آب و اشیا شناور و کثرت انسانها بسیار خطرناک است.

برای اطلاع از وضعیت و نیز گرفتن دستورات لازم به رادیو، تلویزیون یا اعلام خبر از طریق بلندگوهای عمومی توجه کنید، در صورتی که دستور تخلیه داده شد بلافاصله این کار را انجام دهید.

زمانی که تشخیص دادید، سیلاب در حال شکل‌گیری است، خیلی سریع عمل کرده و خود را از محل سیل دور کنید. شما تنها چند دقیقه برای این کار فرصت دارید.

از فاضلاب‌ها و جویبارهای به ظاهر آرام دوری کنید، به خاطر داشته باشید جویبارها، کانال‌های فاضلاب، تنگه‌ها و … نیز می‌توانند به ناگهان دچار سیل شوند.

اگر خانه شما در محل مرتفعی است و خطر آب‌گرفتگی شما را تهدید نمی‌کند، نیازی به خروج از منزل نیست.

جریان آب، برق و گاز را برای جلوگیری از آب‌گرفتگی، برق‌گرفتگی و انفجار قطع کنید.

در جریان آب راه نروید، اگر مجبورید در آب حرکت کنید، از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند. برای این که از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه‌چوب‌ دستی استفاده کنید.

در منطقه سیل‌زده رانندگی نکنید. اگر سیل اطراف خودروی شما را فرا گرفته است، خودرو را رها کنید و به یک منطقه مرتفع بروید و گرنه جریان سیل شما و خودرویتان را خیلی سریع با خود می‌برد.

هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت