23:03 1403/04/03

توضیح سازمان غذا و دارو درباره ورود واکسن‌های تک دُز به کشور

صافی نیوز / در پی انتشار خبری مبنی بر ورود واکسن تک دوز به کشور و برداشت نادرست مبنی بر تک دوز بودن این واکسنها، سازمان غذا و دارو اعلام کرد: واکسن تک دوز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست؛ بلکه ویال واکسن‌های وارد شده حاوی یک دوز است.
واکسن کرونا

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اعلام کرد: واکسن های قبلی حاوی ویال های ۶ دوز، ۱۰دوز یا ۲ دوز بودند و این سری اخیر دارای ویال تک دوز است و حتما باید دوز دوم آن نیز تزریق شود.

سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه تصریح کرد: واکسن تک دوز مورد اشاره در خبر، به معنای آنچه که مانند واکسن جانسون اند جانسون و اسپوتنیک لایت که نیاز به یک دوز تزریق دارند، نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: واکسن سینوفارم، واکسن تک دوز نبوده بلکه باید بعد از یک دوره، دوز دوم آن هم تزریق شود و واکسن های وارداتی اخیر هم مانند همان واکسن های سینوفارم قبلی که برای بزرگسال استفاده می شد، می باشد و دارای همان خصوصیات و برند هستند.

گفتنی است روز گذشته جمعیت هلال احمر از ورود اولین محموله تک دز واکسن کرونا (سینوفارم) برای سنین ۳ تا ۱۷ سال به کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت