9:14 1403/03/01
استاندار آذربایجان‎ شرقی:

تبریز به قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل می‌شود

صافی نیوز – تبریز- استاندار آذربایجان‎ شرقی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و خودرویی استان و شهر تبریز گفت: تبریز به قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل می شود.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز برگزار شد اظهار داشت: ارتقای توان خودروسازی تبریز اولویت مسئولان است و تلاش می کنیم تا از ظرفیت ها و پتانسیل های بالای اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرارداد سه جانبه قطب سوم خودرو نیز با حضور وزیر صمت و رئیس مجلس امضا شده است، ادامه داد:‌ البته ما علاوه بر صنعت خودروی استان در حوزه های مختلف برنامه هایی داریم که برای تحقق آنها نیازمند مساعدت های وزارت صمت هستیم.

استاندار آذربایجان‎ شرقی با بیان اینکه راه اندازی ذوب در مجتمع مس سونگون دیگر مطالبه مسئولان و مردم از وزارت صمت است، گفت: متاسفانه در زمینه مس سونگون شاهد خام فروشی و متضرر شدن استان در این خصوص هستیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ذوب مس یعنی نفت آذربایجان، ادامه داد: در حال حاضر به خاطر خام فروشی متضرر هستیم و باید تلاش کنیم فراورده‎های مس فرآوری و تبدیل به ارزش افزوده و ثروت برای استان شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشورمان است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم صنایع پایه و مادر را تقویت کنیم نه اینکه بخواهیم مشابه این صنایع موجود را مجدد احداث کنیم.

پورمحمدی افزود: معادن زیادی در استان وجود دارد. امکانات بالقوه خوبی وجود دارد که باید تلاش کنیم این معادن به بهره برداری برسند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت