اختصاصی / نگاهی کوتاه به فیلم های روز اول جشنواره فیلم فجر

صافی نیوز / مطلبی اختصاصی درباره روز اول جشنواره فیلم فجر

مسعود امین ناجی – در روز اول جشنواره نگاهی انداختیم به حضور فیلم های اکران شده در این روز

استاد

کارگردان فیلم سینمایی «استاد» درباره روند ساخت این اثر و همکاری با بهروز افخمی به ارایه توضیحاتی پرداخت. سید عماد حسینی درباره اکران فیلم «استاد» گفت: فیلم‌های افتتاحیه از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. بعضی وقت‌ها این خودش می‌تواند به خبر مهمی تبدیل شود، به طوری که می‌گویند جشنواره با اکران فلان فیلم آغاز شد.من هم خوشحالم که جشنواره با فیلم ما شروع شده است مخصوصا با بازخوردهای خوبی که امروز از اهالی رسانه گرفتیم خیلی به راهی که تا به امروز با هم طی کردیم، امیدوارتر شدم.و درباره حضور بهروز افخمی به عنوان یک فیلمساز با سابقه در جایگاه تهیه کننده این اثر اظهار داشت: در تمام مصاحبه‌های این چند روز، عرض کردم که حضور آقای افخمی نجات دهنده پروژه ما بوده است. همکاری ما همکاری درخشانی بود. همان طور که در نشست خبری فیلم شاهدش بودید اینکه یک کارگردان در اولین تجربه سینمایی اش در کارگردانی، فیلمنامه و هم در بازی بازیگرانش از یک کارگردان صاحب سبک مثل آقای افخمی تاییدیه بگیرد خیلی افتخار بزرگی است و آدم را امیدوار می‌کند. و بسیار همکاری خوبی بود. ایشان با وجود اینکه کارهای پرفروشی در سینمای ایران دارد و هیچ کسی در تسلط ایشان بر تکنیک سینما تردیدی ندارد، اما به عنوان یک تهیه کننده حرفه‌ای من را در انتخاب هایم کاملا آزاد می‌گذاشتند. آقای افخمی توصیه‌ های خود را به ما می کردند اما در نهایت دست مان را باز می گذاشتند

و فیلم دوم حاضر در جشنواره

«شماره ۱۰»

به کارگردانی حمید زرگر نژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و با حضور برخی از عوامل فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان با حضور اهالی رسانه در سالن پردیس سینمایی ملت برگزار شد. و ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم در ابتدای نشست گفت: امیدوارم فیلم را پسندیده باشید و از فیلم خوب تعریف کنید تا این نوع فیلم ها در اکران با توفیق بهتری همراه شود و به واسطه نظرات شما هیات داوران هم بتوانند با اطلاعات بهتری تصمیم بگیرند.وی در پاسخ به دلایل انتخاب سوژه این فیلم سینمایی گفت: سینمای ایران و نسل جوان به قهرمان نیاز دارد؛ من در کار قبلی و این کار سعی کردم به سمت فیلم قهرمان محور پیش بروم. داستان براساس مستنداتی شکل گرفت که به بهترین قهرمانان معاصر می پردازد.این تهیه کننده تصریح کرد: قصه «شماره ۱۰» براساس تحقیقاتی که دوست عزیزم در سال های گذشته انجام داد شکل گرفت و بعد از بازنویسی های متعدد به فیلمی که دیدید رسید. می خواستیم قهرمان را در انتها به یک پهلوان تبدیل کنیم که به نظرم ما ایرانی ها به پهلوانان عرق خاصی داریم و امیدواریم در ذهن مخاطب هم این ذهنیت شکل بگیرد و به الگو سازی برای نسل جوان کمک کند.
و زرگر نژاد کارگردان فیلم درباره دلیل ساخت این فیلم گفت من در ابتدا به هموطنان عزیزم در خوی تسلیت میگویم. راستش در اینجا باید بگویم که یک فیلم اجتماعی ساختم که از سال ۹۶ شروع به تحقیق آن کرده بودم. زندگی این قهرمان که در فیلم دیدید براساس تعداد زیادی خاطره است و فراری که انجام داد . تنها فرار موفق در طی یک دوره ده ساله در زمان اسارت است. که بعد از فرار صدام حدود چهل میلیون دینار برای دستگیری و سر او جایزه گذاشته بود و این موضوع برای من جالب بود.

انتهای پیام/