6:41 1403/05/06
فرماندار مراغه خبر داد:

از 74 داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه، عجبشیر صلاحیت 27 نفر تایید شد

صافی نیوز / فرماندار مراغه از تایید صلاحیت 27 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه، عجبشیر خبر داد.
انتخابات

به گزارش صافی، داود اسدیان فرماندار مراغه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: ثبت‌نام ۷۴ داوطلب مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر نهایی شده بود که صلاحیت ۲۷ نفر از آنان از سوی شورای نگهبان تایید شد.

وی افزود: پاسخ استعلام‌ها و احراز صلاحیت‌ها روز گذشته از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ شد که بر اساس آن، در این حوزه انتخابیه صلاحیت ۳۸ نفر تایید نشده و صلاحیت چهار نفر هم احراز نشده است.

اسدیان با اشاره به اینکه پنج نفر باقیمانده فاقد شرایط ثبت‌نام اعلام شده است، بیان کرد: این افراد در بیشتر موارد نتوانستند گواهی لازم برای پنج سال سوابق اجرایی خودشان را ثبت کنند.

فرماندار مراغه اضافه کرد: فرمانداری‌های مراغه و عجب‌شیر ۲ روز فرصت دارند تا این نتایج را به داوطلبان ابلاغ کنند؛ ضمن توجه به اینکه پیامک‌هایی نیز به این افراد ارسال شده که حاوی نتایج استعلام‌ها و احراز صلاحیت‌ها و لینک اعتراض است.

اسدیان ادامه داد: داوطلبان معترض به نتایج بررسی‌ها سه روز فرصت دارند تا از طریق این لینک، اعتراض خودشان را به شورای نگهبان ارسال کنند و شورای نگهبان نیز ۳۰ روز فرصت دارد تا به این اعتراض‌ها رسیدگی کند.

این گزارش می افزاید هیئت اجرایی شهرستان صلاحیت ۶۳ نفر از این داوطلبان را احراز کرده بود؛ انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی به همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری طی ۱۱ اسفند امسال برگزار شده و یک نفر از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر و سراجو راهی خانه ملت می‌شود.

حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر با حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت، هشت درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی را داراست و در این حوزه از هر چهار هزار و ۵۰ نفر، یک متقاضی برای ورود به مجلس دوازدهم ثبت‌نام نهایی کرده بود.

انتهای پیام/

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت