تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی آذربایجان شرقی و بلاروس

در دیدار معاون استاندار آذربایجان شرقی با اعضای هیات اقتصادی بلاروس بر توسعه همکاریهای اقتصادی دو جانبه تاکید شد به گزارش صافی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ملی بلاروس رییس این هیات در این دیدار با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: هدف از سفر این هیات به ایران، افزایش مبادلات […]

در دیدار معاون استاندار آذربایجان شرقی با اعضای هیات اقتصادی بلاروس بر توسعه همکاریهای اقتصادی دو جانبه تاکید شد

به گزارش صافی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ملی بلاروس رییس این هیات در این دیدار با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: هدف از سفر این هیات به ایران، افزایش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با این کشور است.

سرگئی راخمانوف با بیان این که بلاروس از کشورهای پیشرفته در زمینه صنعت و کشاورزی است، افزود: بلاروس در زمینه تولید ماشین‌های سنگین باری، تراکتور، لبنیات و همچنین در حوزه فناوری اطلاعات جزو کشورهای رده بالای جهان و جلوتر از برخی کشورهای اروپایی است.

وی با اشاره به مناسبات خوب ایران و بلاروس، گفت: زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری بین دو کشور وجود دارد و هدف ما ایجاد تماس‌های مستقیم برای توسعه این همکاری‌هاست.

راخمانوف با اشاره به این که ایران با داشتن مردمانی سخت‌کوش، دستاوردهای خوبی کسب کرده است گفت: بسیاری از کشورها نمی‌خواستند که ایران به این دستاوردها برسد.

وی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، ابراز امیدواری کرد با توسعه همکاری بین ایران و بلاروس، استان آذربایجان شرقی سهم قابل توجهی از این همکاری‌ها را به خود اختصاص دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به روابط خوب ایران و بلاروس، با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه خودروسازی، قطعه‌سازی، داروسازی و مواد غذایی، گفت: این استان با دارا بودن چهار هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال یکی از قطب‌های صنعتی کشور است.

نواداد افزود: استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید چرم، فرش دستباف و صنایع دستی نیز از استان‌های برتر کشور بوده و در بخش معدن نیز ذخیره معادن استان بالغ بر هشت میلیارد تن برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اراده دولت‌های ایران و بلاروس برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی، گفت: امیدواریم سفر هیات اقتصادی بلاروس به تبریز موجب گسترش مبادلات تجاری دو کشور شده و بازخورد این سفر را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بلاروس در سفر به تبریز با شهردار این شهر هم دیدار و گفتگو کرد.