تصمیم جدید آمریکا برای کودکان مهاجر

دولت آمریکا در پرونده‌ای که روز جمعه در دادگاه تشکیل داد، اعلام کرد که این حق را دارد تا کودکان و والدینشان را که به صورت غیرقانونی از مرز این کشور عبور می‌کنند در طول مدت رسیدگی به روند مهاجرتشان بازداشت کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، در یک توافق دادگاهی مربوط به سال ۱۹۹۷ میلادی […]

دولت آمریکا در پرونده‌ای که روز جمعه در دادگاه تشکیل داد، اعلام کرد که این حق را دارد تا کودکان و والدینشان را که به صورت غیرقانونی از مرز این کشور عبور می‌کنند در طول مدت رسیدگی به روند مهاجرتشان بازداشت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در یک توافق دادگاهی مربوط به سال ۱۹۹۷ میلادی موسوم به “توافقنامه فلورس” آمده است که وزارت امنیت کشور آمریکا ملزم است پس از ۲۰ روز کودکانی را که به صورت غیرقانونی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند از بازداشتگاه آزاد کند.

اما وکلای وزارت دادگستری آمریکا در این تشکیل پرونده در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در کالیفرنیا گفتند، به خاطر دستور اولیه‌ای که روز سه‌شنبه در یک پرونده مهاجرت مجزا صادر شده، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای ندارند جز اینکه کودکان را مادامی که به پرونده مهاجرتشان رسیدگی می‌شود و تا زمان حصول نتیجه در بازداشتگاه نگه دارد.

این پرونده که توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در سن‌دیگو تشکیل شده سیاست اخیر دولت برای جداسازی خانواده‌های مهاجر به منظور بازداشت والدین تا زمان لازم تحت سیاست “عدم تحمل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا” را به چالش کشیده است.

از زمان اجرای این سیاست در ماه مه سال جاری میلادی خانواده‌های بسیاری تحت این سیاست از یکدیگر جدا شده‌اند. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ کودک جداشده از والدینشان تحت مراقبت دولت واشنگتن هستند.

دستور اجرایی که اوایل ماه جاری میلادی توسط شخص ترامپ صادر شد این سیاست را تغییر داد و دستور متعاقب صادر شده در سن‌دیگو به دولت واشنگتن دستور داد تا فورا جدا کردن والدین از کودکان را متوقف کند و تاکید داشت که خانواده‌ها باید ظرف مدت کمتر از ۳۰ روز مجددا به یکدیگر بپیوندند.

در راستای پیروی از این دستور دادگاه دولت واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که خانواده‌ها را از یکدیگر جدا نخواهد کرد اما در طول مدت رسیدگی به روند مهاجرت تمامی اعضای خانواده‌های مهاجر غیرقانونی را با یکدیگر بازداشت خواهد کرد. این در حالی است که رسیدگی به این پرونده‌ها ممکن است ماه‌ها و یا سال‌ها به طول بینجامد تا به نتیجه‌ای برسد.

تحت حکومت دولت‌های قبلی آمریکا، والدین و کودکان اغلب آزاد می‌شدند تا بتوانند به راحتی درخواست مهاجرت خود را در این کشور پیگیری کنند. ترامپ این سیاست را زیرسوال برده و متعهد شده تا تمامی ناقضان قوانین مهاجرت آمریکا را بازداشت کند.