جشن ملی احسان و نیکوکاری در قم آغاز می شود

صافی نیوز / رئیس کمیته امداد استان قم از آغاز جشن ملی احسان و نیکوکاری در قم خبر داد.

به گزارش صافی، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های جشن احسان و نیکوکاری که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه طی سخنانی اظهار کرد: کمیته امداد امام(ره) امسال به سن ۴۵ سالگی رسیده و در آستانه ورود به نیم قرن تجربه، خدمت و محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد: جشن ملی احسان و نیکوکاری همزمان با تاسیس کمیته امداد هر ساله در این ایام برگزار می‌شود که امسال این جشن با شعار «نذر امید» با مرکزیت استان قم و با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کل کمیته امداد آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: برنامه‌هایی که در هفته احسان و نیکوکاری در نظر گرفته‌ایم متنوع است و برخی از آن‌ها با مشارکت دستگاه‌هایی مانند سپاه، بنیاد مستضعفان، علوی، کرامت، برکت، هدایت و برخی از نهادهای فرهنگی انجام خواهد شد که اقدام مبارکی خواهد بود.

هوشمند سازی شبکه کمیته امداد برای پایش دقیق تر خانوار

مسعودیان‌راد در خصوص هوشمندسازی شبکه کمیته امداد برای کنترل بهتر وضعیت خانوار، در ادامه گفت: در تشکیلات و ساختار کمیته امداد امام خمینی(ره) اتفاق جدیدی که رخ داده هوشمندسازی امداد است؛ سامانه امداد هوشمند ویژگی‌های بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این سامانه می‌توانیم وضعیت افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند را به صورت برخط تحت رصد و پایش قرار دهیم، این هوشمندسازی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به این عزیزان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: سال گذشته ۲۳  هزار و ۱۳۱ خانواده تحت حمایت ما بوده‌اند و طی یک سال اخیر پالایش‌های بسیاری بین آن‌ها انجام شده است و این آمار به ۲۰ هزار نفر رسیده است. برخی افراد به دلیل اینکه تحت حمایت دستگاه‌های دیگر قرار گرفته و یا بنا به دلایل مختلفی کمتر مستحق دریافت حمایت از سوی کمیته‌ امداد بودند پرونده آن‌ها قطع و افراد مستحق‌تر جایگزین آن‌ها شده‌ است.

صندوق قرض الحسنه ولایت نمونه بانک اسلامی است.

مسعودیان‌راد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های «صندوق قرض‌الحسنه ولایت» گفت: این صندوق از سال ۱۳۹۴ مجوز فعالیت را از بانک مرکزی دریافت کرد و تا به امروز خدمت‌رسانی‌های بسیاری را انجام داده، صندوق قرض‌الحسنه لایت نمونه یک بانک اسلامی است.

وی ادامه داد: قابلیت صدور کارت هدیه، بن‌کارت، پرداخت مستمری افراد و پرداخت حقوق کارکنان و سایر موارد از خدمات این صندوق محسوب می‌شود.

انتهای پیام/