درآمد شهرداری اردبیل جوابگوی هزینه‌های جاری این مجموعه نیست

صافی - کاهش درآمد شهرداری اردبیل به دلیل مشکلات مالی حاکم بر جامعه، سبب شده ‌که این درآمد، حتی جوابگوی هزینه‌های جاری شهرداری اردبیل نیز نباشد.

جلسه رسمی شورای شهر اردبیل عصر امروز در حالی برگزار شد که درخواست جا به جایی هزینه‌کرد بودجه عمرانی منطقه 2 شهرداری اردبیل در این جلسه مطرح و اعضای شورای شهر اردبیل نیز نظرات موافق و مخالفی در این رابطه داشتند.

تکمیل پروژه‌های مجموعه گردشگری شورابیل اردبیل به عنوان یکی از درخواست‌های شهرداری اردبیل مبنی بر هزینه‌کرد اعتبار سایر پروژه‌ها در این مجموعه بود که در نهایت این موضوع به تصویب شورای شهر اردبیل رسید که در این گزارش به نظرات مخالف و موافق اعضای شورای شهر در این رابطه اشاره می‌کنیم.

نباید پروژه‌ای بدون پشتوانه مالی اجرا شود

حسین افسانه، عضو شورای شهر اردبیل که مخالف جا به جایی اعتبار و اجرای پروژه‌ای به جای پروژه‌های تصویب شده بود در این رابطه اظهار داشت: با مشکلات مالی موجود در سطح کشور و به تبع آن در استان اردبیل، درآمد شهرداری اردبیل نیز کاهش پیدا کرده و حتی این درامد جوابگوی هزینه‌های جاری شهرداری اردبیل نیست.

وی گفت: باید هر پروژه‌ای برای جا به جایی اعتبار در نظر گرفته شده، دارای پشتوانه مالی بوده و اجرای پروژه‌های شهرداری باید با برنامه‌ریزی قبلی صورت بگیرد تا اجرای سایر پروژه‌های شهری را نیز تحت تأثیر قرار ندهد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: شهرداری اردبیل در سالجاری با مشکل مالی مواجه بوده و نباید تعهد جدید برای اجرای پروژه‌هایی بدون پشتوانه به مردم بدهیم چرا که قطعا سبب ایجاد مشکلاتی برای سایر پروژه‌های شهری می‌شود.

افسانه تصریح کرد: اگر پروژه‌ای بدون پشتوانه و تعهد قبلی اجرا شود قطعا پروژه‌های سال 98 شهرداری اردبیل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این در حالی است که باید دغدغه‌ها و مشکلات شهری که مردم با آنها مواجه هستند را نیز برطرف کنیم.

کاهش ترافیک جانبازان با اجرای خیابان شهرک کوثر به نادری

رئیس شورای شهر اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در شرایط بد اقتصادی شهرداری اردبیل باید به آن توجه داشته باشیم، اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری اردبیل بر اساس اولویت است که باید به این موضوع توجه شود.

علیرضا پوستی گفت: جا به جایی اعتبار برای اجرای پروژه‌های مجموعه شورابیل اردبیل شامل 2 مورد است که اجرای کمربندی ماشین روی شورابیل و احداث و تکمیل خیابان شهرک کوثر به شهرک نادری اردبیل که قطعا تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری منطقه جانبازان خواهد داشت.

وی افزود: پروژه‌هایی که برای جا به جایی اعتبار به منظور اجرای پروژه‌های مجموعه شورابیل اردبیل پیش‌بینی شده از اهمیت بالایی برخوردار بوده و قطعا با اجرای این پروژه‌ها بسیاری از مشکلات ترافیکی این مجموعه برطرف می‌شود.

اولویت حل مشکلات شهری مردم باشد

یعقوب هاشمی، عضو دیگر شورای شهر اردبیل در این جلسه اظهار داشت: یک ماه و نیم از فصل کاری اردبیل باقی مانده و اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی، باید با پروژه‌هایی باشد که مردم از اجرا نشدن آنها ناراضی هستند و وضعیت نامناسب برخی از کوچه‌های شهری از این موارد است.

وی گفت: مردم اردبیل بارها به اعضای شورای شهر اردبیل اعلام کرده‌اند که شهر اردبیل فقط مجموعه شورابیل نیست و ما باید به دغدغه‌های مردم احترام گذاشته و اگر قرار بر جا به جایی اعتبار و اجرای پروژه‌ای دیگر باشد باید گزارشی کامل از جزئیات آن توسط شهرداری ارائه شود.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: بارها اعلام کردیم که شهرداری اردبیل باید هر 3 ماه یکبار گزارش اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری اردبیل را به شورای شهر اردبیل ارائه کند که متأسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعی از روند اجرای پروژه‌های شهری اردبیل نداریم.

هاشمی تصریح کرد: 8 ماه است که هیچ گزارشی از شهرداری اردبیل در این رابطه دریافت نکردیم و این در حالی بوده که بارش باران نیز سبب ایجاد مشکلاتی برای مردمی است که در کوچه‌های تخریب شده به منظور بازسازی زندگی می‌کنند و این کوچه هنوز تکمیل و یا بازسازی نشده و هیچ کسی جوابگو نیست.