رفع تصرف 100 هزار متر مربع اراضی کشاورزی در شهرستان پاکدشت

صافی نیوز / فرمانده انتظامي شرق استان تهران از رفع تصرف 100 هزار متر مربع اراضی کشاورزی شهرستان پاکدشت خبر داد.

به گزارش صافی، رئیس پلیس شرق استان تهران در تشریح این خبر، بیان داشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیر قانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان پاکدشت ، منطقه قلعه نو موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، 85 فقره ساخت و ساز غیرمجاز زمین های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به دیوارکشی شده بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان این که پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده و حصار کشی ها تخریب شد، تصریح کرد: این اراضی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان پاکدشت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده 100 میلیارد ریال برآورد شد، اظهار داشت: در این ارتباط 7 نفر  بابت تغییر کاربری غیرقانونی زمین های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/