رئیس‌جمهوری ترکیه:

روسیه S-۴۰۰ را تا پایان سال ۲۰۱۹ تحویل می‌دهد

صافی - رئیس جمهور ترکیه گفت که روسیه سامانه S-۴۰۰ را تا پایان سال ۲۰۱۹ به ترکیه تحویل خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قبل از سفرش به بوینس آیرس پایتخت کشور آرژانتین در فرودگاه بین المللی آتاتورک نشستی ترتیب داد و گفت: در نشست G-20 آرژانتین شرکت خواهم کرد که در آن مقامات سایر کشورها نیز حضور خواهند داشت که در این نشست مسائل بسیار مهم اخیر دنیا موضوع اصلی صحبت های این نشست خواهند بود و بعد از آن به کشور پاراگوئه و سپس به ونزوئلا سفر خواهم کرد و با مقامات آن کشورها دیدار رسمی خواهم داشت.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: با ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در رابطه با شهر منبج در کشور سوریه صحبت خواهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ما امروز با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیداری داشتیم که محور اصلی این دیدار تنش های بین روسیه و اوکراین بود. اینکه چه کارهایی در این باره می‌توان انجام داد و آیا ترکیه می تواند نقش واسطه را در این موضوع داشته باشد؟ که البته در رابطه با واسطه گری ترکیه هم با اوکراین و هم با روسیه صحبت کردیم.

اردوغان ادامه داد: من با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور اوکراین پترو پروشنکو دیدارهایی داشتم که در نتیجه این دیدارها هر کدام از ما خواسته‌هایی داشتند و ما در رابطه با این خواسته ها در آرژانتین با رئیس‌جمهور روسیه صحبت خواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان در پایان گفت: روسیه S-400 را تا پایان سال ۲۰۱۹ به ترکیه تحویل خواهد داد و تمام S-400 با سرمایه ملی ترکیه خریداری خواهند شد که بدین منظور ما با وزیر دارایی ترکیه و بانک مرکزی ترکیه باید همکاری مشترک داشته باشیم.