ضرورت رصد فعالیتهای دشمن در زمینه جنگ نرم

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه رصد فعالیتهای دشمن در زمینه جنگ نرم را ضروری تر از رصدهای لازم برای مقابله با جنگ های سخت و نیمه سخت دانست. به گزارش صافی، سردار علیرضا  افشار امروز در دومین همایش پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن و نقش سپاه عاشورا در مقابله با آن با بیان […]

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه رصد فعالیتهای دشمن در زمینه جنگ نرم را ضروری تر از رصدهای لازم برای مقابله با جنگ های سخت و نیمه سخت دانست.

به گزارش صافی، سردار علیرضا  افشار امروز در دومین همایش پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن و نقش سپاه عاشورا در مقابله با آن با بیان اینکه راه های مقابله با نفود و جنگ نرم بسیار سخت تر از جنگ سخت است افزود:باید توجه به موقع و دقیق به هجمه های دشمن انجام شود چرا که  لحظه ای غفلت خسارت و آثار جبران ناپذیر بسیاری را به دنبال دارد.

به گفته وی ، دشمن با برنامه ریزی بسیاری دقیقی که انجام داده از طریق تزلزل باورهای اسلامی و دینی ، ناکارآمدن نشان دادن نظام ، ترویج سبک زندگی غربی ، فروشاپی نظام اقتصادی کشور و نفوذ در تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانشجویان به دنبال نفوذ و تهاجم فرهنگی در کشور است.

رئیس سابق ستاد جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح کشور اضافه کرد:  در جنگ نرم  نخستین هدف دشمن تزلزل در باورهای دینی مردم است  و درصورتی که باورهای و اعتقاد های دینی مردم تقویت شود می توان با این هجمه ها مقابله کرد.

افشار یادآور شد : دشمنان  با ناکارآمدن نشان دادن نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم ،بی اعتماد کردن آنها به نظام به دنبال از بین بردن سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی به عنوان  اصلی ترین سرمایه نظام هستند.

وی با تاکید بر  اینکه عرصه فضای مجازی عرصه مشترکی است که دشمن در این فضای مشترک همه توان خود را به کار گرفته تا بتواند به اهداف خود برسد گفت:دشمنان  با سیاه نمایی ،دامن زدن به آسیب های اجتماعی و زیبا نشان دادن سبک زندگی غربی،ترویج روابط خانوادگی نامشروع سعی در بهره برداری از این فضا برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

جانشین سپاه عاشورا هم  یادآور شد : دشمن برای اولین بار با نهاجم فرهنگی در جریان حزب خلق مسلمان در آذربایجان بر نظام ضربه زد ولی مردم آذربایجان شرقی با هوشمندی و بصیرت و تبعیت از رهبری با نفوذ فرهنگی مقابله کردند.

سرهنگ قادری افزود:استکبار جهانی در پی ترسیم یک مسیر راهبردی با استفاده از نفوذ و هجمه فرهنگی به دنبال تغییر ساختار جمهوری اسلامی است.

دبیر دومین همایش پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن و نقش سپاه عاشورا در مقابله با آن  نیز گفت:۷۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که در قالب کتاب ابعاد و پیامدهای نفوذ فرهنگی فرهنگی و سیاسی دشمن به چاپ رسیده است.