رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان شمالی:

فعالیت باشگاه های پینت بال خراسان شمالی غیر مجاز است

صافی - رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان شمالی گفت: فعالیت تمامی باشگاه های پینت بال در خراسان شمالی غیر مجاز است.

مجید جودت اظهار کرد: در حال حاضر باشگاهی تحت عنوان پینت بال در خراسان شمالی نداریم، درحالی که هیئت ورزش‌های همگانی کمیته‌ای تحت عنوان پینت بال دارد اما به دلیل نبود مربی، مجوز فعالیت از سوی این هیئت گرفته نشده و باشگاه‌های پینت بال بجنورد نیز زیر نظر این هیئت مدیریت نمی‌شوند و از مهم‌ترین نقاط ضعف آن‌ها که باید به آگاهی عموم برسد، نبود مربی پینت بال است.

جودت افزود: به‌تازگی یکی از مربیان باشگاه پینت بال سپاه برای اخذ مدرک مربیگری این ورزش اقدام کرده و برای اخذ مجوز نیز مشکلی نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: پینت بال پرهزینه است و هیئت ورزش‌های همگانی امکان باشگاه‌داری ندارد و قانون نیز چنین اجازه‌ای به این هیئت نمی‌دهد اما بخش خصوصی به دلیل عدم رعایت قوانین این هیئت شخصی و بدون مجوز کار می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر برگزاری کلاس‌های مربیگری و اعزام نمایندگان خراسان شمالی برای اخذ مدرک مربیگری به سایر استان‌ها، گفت: تعداد استقبال‌کنندگان محدود است و نمی‌توان اقدام به برگزاری این دوره داشت، پیش‌ازاین فراخوان برگزاری دوره مربیگری پینت بال چندین نوبت اعلام شد اما تعداد استقبال‌کنندگان محدود بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پینت بال یک ورزش گروهی است که به‌طورکلی دو گروه از بازیکنان سعی در حذف یکدیگر با گلوهای رنگی می‌کنند، این ورزش در ایران طرفداران بسیاری پیداکرده و در سطح حرفه‌ای نیز پیشرفت‌های بسیاری داشته به‌طوری‌که لیگ حرفه‌ای این ورزش در ایران از سال ۸۸ تأسیس‌شده و تیم ملی در چهار دوره متوالی قهرمان آسیا شده و در مسابقات بین‌قاره‌ای نیز که در فرانسه برگزار شد توانستند به مقام پنجم دست پیدا کنند.

گفتنی است، پینت بال یکی از آن دست ورزش‌هایی است که در ایران مشهور بوده و در ۱۰ سال اخیر بیشترین رشد را در میان تمامی ورزش‌ها به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون شهرستان بجنورد دارای دو باشگاه پینت بال است و باشگاه پینت بال سپاه به‌تازگی در راستای ثبت باشگاه اقدام کرده و مربی نیز دوره مربیگری این رشته ورزشی را برای فعالیت در این باشگاه می‌گذراند.