رئیس کل دادگستری استان قزوین:

قانون مانعی برای اجرای عدالت در جامعه نیست

صافی - رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: عدالت به معنای حرکت در مسیر و مدار شرع است لذا برای اجرای عدالت باید مطابق قانون عمل شود چراکه قانون ابزاری برای تحقق عدالت است و مانعی برای اجرای آن در جامعه نیست.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین و معاون مالی و پشتیبانی دادگستری کل که در سالن اجتماعات دادگستری کل برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان پیروان ولایت فقیه و رهبری باید به میدان مبارزه رفته و به مقابله با دشمن بپردازیم.

وی افزود: امروزه ما باید پیام آور شهدای کربلای ایران باشیم تا عظمت، عزت، هویت ملی و ناموس ما حفظ شود اما متاسفانه بسیاری از این‌ قافله عقب مانده‌ و رسالت خود را به خوبی به‌جا نیاورده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید در مقابل کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام 40 ساله هستند ایستاده و با هدایت ولایت فقیه در برابر جنگ اقتصادی ایجاد شده توسط دشمن ایستاد.

وی بیان کرد: نسل فعلی همان نسل دفاع مقدس است و سپاه محمد رسول‌الله(ع) کنونی به دهان دشمن سیلی می‌زند چرا که ایمان و وحدت مردم عامل موفقیت آنها علیه دشمن می‌باشد و با تکیه بر ان، اجازه دستیابی دشمن به اهدافش را نمی‌دهند.

قدرتی تاکید کرد: در دستگاه قضایی بحث انقلابی بودن، عمل کردن و ماندن نسبت به نهادها و سازمان‌های مختلف بیان شده چرا که این شور و شعور حسینی بود که فرزندان انقلاب را به میدان جنگ فرستاد و باید امروزه این شور ماندگار باشد.

وی عنوان کرد: عدالت به معنای حرکت در مسیر و مدار شرع است لذا برای اجرای عدالت باید مطابق قانون عمل شود چراکه قانون ابزاری برای تحقق عدالت است و مانعی برای اجرای ان در جامعه نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضا با تعامل و مشارکت دیگر دیستگاه‌ها در مباحث مهریه، کارگاه‌های تولیدی و آب‌های زیرزمینی ورود کرده و باید اداره کل بازرسی در این تعامل نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

وی عنوان کرد: مدیران باید بدانند که نمی‌توانند مطابق میل خود از اعتبارات استفاده کرده و اهمالی خلاف قانون انجام دهند چرا که دستگاه قضا ناظر بر اعمال همگی آنها است.

قدرتی اظهار داشت: احساس عدالت مهم‌تر از خود عدالت است و مهم‌ترین عامل برای ایجاد احساس عدالت در میان مردم، مورد تکریم قرار دادن انهاست و باید مسئولان قضایی این امر را مورد اهمیت قرار دهند که در این عرصه رعایت عدالت توسط قاضی در نگاه و ارتباط با ارباب رجوع مورد اهمیت است.

وی افزود: حقوق شهروندی در دستگاه قصایی و ضابطین و همچنین زندان‌ها تضییع می‌شود و خلایی در این عرصه مشاهده می‌شود که معاونت جدید در این عرصه نظارت بیشتری اعمال خواهند کرد تا دستگاه‌قضا نقش پررنگ‌تر خود را نمایان کند.