آموزش و پرورش:

مدارس خیرساز یا وقفی به فروش نمی رسد

صافی نیوز / وزارت آموزش و پرورش درباره ابهامات پیش آمده پیرامون فروش مدارس خیر ساز یا نیمه تکمیل در قالب طرح مولدسازی دارایی‌های دولت توضیحاتی داد.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، آموزش و پرورش لیست املاک مازاد خود را برای فروش اعلام کرده و در استان تهران 33 ملک به فروش می‌رسد که بیشتریان املاک مربوط به منطقه 7 است.

با کاهش بودجه عمرانی دستگاه‌ها در لایحه بودجه سال 1402 اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که وظیفه ساخت مدارس جدید را برعهده دارد کاهش داشته است، با این روند تنها امید این سازمان فروش املاک مازاد و اختصاص درآمد آن برای ساخت مدارس است.

با این حال انتشار لیست املاک آموزش و پرورش در دبیرخانه هیئت عالی مولد سازی دارایی‌های دولت با حاشیه‌هایی همراه شده است.

در بخش املاک مازاد اعلام شده توسط آموزش و پرورش استانها، دو لیست مشاهده می‌شود که در یکی از لیست‌ها اسامی مدارس نیمه تکمیل یا خیر ساز به چشم می‌خورد و این موضوع باعث ایجاد گمانه زنی‌هایی درباره فروش این قبیل از مدارس شده است.

این موضوع حتی واکنش یکی از خیران مدرسه ساز را نیز به همراه داشت و او از فروش مدارس خیرساز در قالب طرح مولد سازی املاک انتقاد کرد.

در همین ارتباط دبیرخانه اجرایی مولد سازی املاک مازاد وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اخبار و گمانه زنی‌های منتشر شده در برخی سایت‌ها و فضای مجازی با موضوع قرار گرفتن مدارس خیرساز در لیست مولدسازی املاک را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است، املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی­‌ساز نباشد اساساً نمی‌­تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد.

لازم به ذکر است وزارت آموزش و پرورش تعداد 520 ملک مازاد خود را جهت مولد سازی و تعداد 1446 پروژه که غالبا نیمه تمام خیری است را جهت تکمیل در ازای مولد سازی املاک ارائه شده معرفی کرده است و دبیرخانه سازمان خصوصی سازی وزارت اقتصاد نیز در راستای شفافیت، املاک مازاد و املاک نیاز به تکمیل را در اتاق شیشه‌ای مولدسازی املاک مازاد قرار داده است.

شاید کنار هم قرار گرفتن دولیست باعث این ابهام شده است که با پیگیری‌های انجام شده و همراهی دبیرخانه مستقر در وزارت اقتصاد دو فایل از هم مجزا شده‌اند.

اولویت این وزارت خانه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه خیرین عزیز است و ضمن قدردانی از اهتمام و دغدغه خیرین ، مراتب جهت رفع ابهام احتمالی در بارگذاری سایت وزارت اقتصاد که باعث تشویش اذهان برخی مخاطبین به خصوص خیرین گرانقدر شده است، اعلام می‌شود.

همچنین مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره این ابهامات پیش آمده توضیحاتی را ارائه کرد.

او در قالب توئیتی نوشت: با تشکر از حمایت جامعه محترم خیرین مدرسه ساز کشور از طرح مولدسازی دارایی‌های دولت، تاکید می کنم که بنا نیست مدرسه خیرسازی یا وقفی در لیست مولدسازی دارایی‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

ضمنا از محل منابع حاصل برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت خیرین استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/