عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد:

مدیران شهرداری ‎روی کارمندان خود دست بلند می‎کنند/ کسانی که بلدند رشوه پرداخت کنند با هیچ مانعی مواجه نمی‎شوند

صافی - عضو شورای شهر تبریز گفت: گاها گزارش‎هایی رسیده است که مدیران شهرداری تبریز ‎روی کارمندان خود دست بلند می‎کنند، به این مدیران تذکر می‎دهم که در صورت تکرار، نام آن‎ها را اعلام خواهم کرد.

محرم محمدزاده امروز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه «بعد از مدت ها نوبت نطق پیش از دستور نصیب ما شد و این جای تشکر دارد» اظهار کرد: سوالات و تذکرهایم را به طور کتبی به شهرداری ارائه خواهم کرد و از شهردار درخواست می‎کنم که بالاترین رقم‎هایی که به مدیران پرداخت می‎شوند را اعلام کرده و پاداش‎ها و حق‎الجلسات را نیز برای شورای شهر کاملا تشریح کند.

وی افزود: گاها گزارش‎هایی رسیده است که مدیران شهرداری تبریز ‎روی کارمندان خود دست بلند می‎کنند، به این مدیران تذکر می‎دهم که در صورت تکرار، نام آن‎ها را اعلام و از مراجع بالاتر محکومیت آن‎ها را پیگیری خواهم کرد.

عضو شواری شهر تبریز، خطاب به مدیران مالی شهرداری در مناطق گفت: با شهروندان به عنوان رعیت برخورد نکنید، کسی حق ندارد در زمان مراجعات مردمی جلسه برگزار کرده و مردم را پشت درب‎ها معطل کند.

محمدزاده با اشاره به در آمد نیروهای کار معین، اضافه کرد: درآمد این نیروها با درآمد نیروهای طرف قرارداد با شرکت «همشهری» بیش از دو میلیون تومان تفاوت دارد، این تفاوت از کجا ناشی می‎شود!؟ چگونه شرکت همشهری هر سال برنده مناقصه شهرداری می‎شود؟! درآمدهای این شرکت از کجا ناشی می‎شود که در بهترین نقاط شهر ملک می‎خرد؟!

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز، ادامه داد: درباره وانت‎بارها، متاسفانه کسانی که بلد هستند چطور رشوه پرداخت کنند با هیچ مانعی مواجه نمی‎شوند؛ شهرداری یا همه وانت‎بارها را جمع‎آوری کند و یا با هیچ کدام از آن‎ها را کاری نداشته باشد.

محمدزاده گفت: خواهش می‎کنم به فکر این مردم بینوا باشید، در برخی مناطق شهرداری، هیچ توجهی به معابر نمی‎شود؛ اگر ۱۶هزار نیروی کار در شهرداری داریم، چرا دو سال است برای کوچه های حفاری شده کاری انجام نمی‎شود؟!

وی با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸، ادغان داشت: شهرداری گزارشی کامل از بودجه تبریز ۲۰۱۸ و ریز هزینه‎های آن را به شورای شهر ارائه کند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بعضی سازمان‎ها بدهی میلیاردی به شهرداری دارند، اگر قرار است این بدهی‎ها و نفرات پشت پرده آن نادیده گرفته شوند، من در جلسات آتی ریز این موضوع را تشریح خواهم کرد.

عضو شورای شهر تبریز گفت: بهترین نقطه شهر در باغ گلستان، به محلی برای تجمع موادفروش‎ها تبدیل شده است؟! چه کسی قرار است به این موضوع توجه کند؟

محمدزاده با بیان اینکه مدیران شهرداری بهترین دارایی‎های شهرداری را در بهترین نقاط شهر به فروش می‎رسانند، متذکر شد: آن‎ها مالک این شهر نیستند بلکه امانت‎دار مردم هستند. فروش املاک برای تحقق بودجه، هنر چندانی نیست که این مدیران دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد در بودجه سال بعد ردیف بودجه رشوه تعیین کنیم، تا با پرداخت آن به برخی نیروهای شهرداری، دیگر شاهد دریافت رشوه از شهروندان نباشیم.