امام جمعه کرج:

مردم ایران تربیت‌یافتگان مکتب حسینی(ع) بوده و قابل تحقیر نیستند

صافی - امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مردم این کشور قابل تحقیر نیستند، گفت: مردم این کشور تربیت یافتگان مکتب حسینی(ع) بوده و زیر بار ذلت نمی‌روند.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه‌ کرج با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: اختناق شدیدی در زمان حضرت سجاد(ع) حاکم بود و در این فضا ایشان مسئولیت امامت را برعهده گرفته بودند.

وی افزود: امام سجاد در این برهه برنامه‌ریزی فرهنگی زیادی کردند و در این شرایط سخت اقدام به تربیت نیروی انسانی، تحریف‌زدایی از دین و تبیین مبانی فکری و اعتقادی شیعه و تربیت اخلاقی جامعه کردند و در مرحله سوم به وضعیت مالی مردم و مستضعفین اقدام کردند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه این فعالیت‌ها سبب شد دشمن این اقدامات امام سجاد(ع) را تحمل نکند و امام را با سم به شهادت رساندند، بیان کرد: واقعه کربلا و ظلم و ستم دشمنان توسط امام برای مردم تبیین می‌شد و امام در این زمینه با توجه به دیده‌ها زوایای این حادثه را تبیین و تشریح می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا و گرامیداشت شهدای ناجا و تشکر از تلاش‌های تامین‌کنندگان امنیت کشور اظهار داشت: اهمیت هر شخص به اندازه مسئولیتی است که آن فرد تحمل می‌کند و نیروی انتظامی نیز با توجه به اقدامات خود وظیفه سنگینی برای تامین امنیت مردم و جامعه دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه پلیس مقتدر رکن اقتدار انقلاب اسلامی است،گفت: پلیس راهور، پلیس پیشگیری، پلیس فتا، پلیس بین‌الملل و غیره از افراد و جامعه صیانت کرده و از دستاوردهای انقلاب حفاظت می‌کنند.

امام جمعه کرج افزود: ناجا جلوه اقتدار نظام اسلامی است و مورد اعتماد و امین مردم است تا در مأموریت‌های خود موفق باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مهمترین عامل اقتدار ناجا توکل به خدای تعالی است،گفت: ارتباط دائمی با خدا برای کسب و بالا بردن معنویت بیشتر موثر است و ارتباط دائمی با مردم از دیگر عوامل اقتدار است و دشمن برای اینکه روحیه مردم و نیروهای نظامی و انتظامی را تضعیف کند در صدد تضعیف ناجا و دیگر نیروهای نظامی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش صحیح نیروها و سازماندهی مناسب اعتماد و اقتدار به بار می‌آورد،گفت: دشمنان با انتشار برخی از مطالب کذب در شبکه‌های پیام رسان موبایلی به دنبال تضعیف ناجا هستند و مردم نباید تحت تاثیر این فضاسازی غیرواقعی قرار گیرند و لازم است که از ابزارهای رسانه‌ای جدید برای اطلاع‌رسانی خدمات و تلاش‌های ناجا بهره‌گیری شود.

امام‌جمعه کرج گفت: بیانات مهم و عزت آفرین رهبری را هم در روز گذشته شنیدند و این بیانات یادآور اجتماع سال 65 بود و این اجتماع بزرگ دشمن کورکن و باطل‌کننده همه نقشه‌های شومی است که بیگانگان برای ایران اسلامی کشیده بودند و این رزمایش نشان از اقتدار و قدرت و عزت ایران اسلامی داشت.

وی با اشاره به فرمایش رهبری در این همایش بزرگ اظهار داشت: دشمن آرزو دارد که جوانان ایران اسلامی توانایی‌های خود را نادیده بگیرند و در این مسیر حرکت کردن خیانت به کشور است و القا به اجتماع که ایران به بن بست رسیده خیانت به کشور است و مخاطب این خطاب‌ها توجه کنند که لعن و نفرین برای خود فراهم نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه یکی از مواردی که تسلیم شدن در برابر خواسته‌های دشمنان را فراهم می‌کند، پذیرفتن قرارداد FATF است، متذکر شد: پذیرش FATF امنیت اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی را به خطر می‌اندازد و حق شرط، هیچ تضمینی برای ما به بار نمی‌آورد؛ اینجا یک لغزشگاه بسیار خطرناک است که باید عزیزان مراقب باشند،امروز کار دست مجلس است و اگر آقایان وکلای مجلس وکیل مردم هستند باید در راستای خواست موکلین قدم برداشته و حرکت کنند و در غیر اینصورت اگر موکلین آنها چیزی بخواهند و وکیل کار دیگری انجام دهد این وکالت خود به خود باطل خواهد شد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب فرمودند تا جان و توان در بدن دارند اجازه نخواهند داد خیانت تسلیم کشور اتفاق بیفتد، تصریح کرد: عرض می‌کنیم آقاجان! فرزندان بسیجی شما و آحاد مردم حزب‌الله در استان البرز در این مسیر تا پایان راه در کنار شما ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم این را خوب فهمیدند اگر چه یک عده بزدل واداده و احمق سیاسی بیگانه‌پرست این موضوع را نفهمیده‌اند برای آمریکا چیزی نمانده جز این رجزخوانی، تاکید کرد: وقتی ایران سه روز بعد از حادثه اهواز می‌تواند کیلومترها آن طرف‌تر و در نزدیکی سه مایلی آمریکایی‌ها موشک نقطه‌زن فرستاده و دشمن را نابود کند چه کسی می‌خواهد آن را تحقیر کند و ایران نشان داد که بر سر امنیت ملی با هیچ کشوری هیچ مماشاتی ندارد و قاطعانه و سخت اقدام به موقع و سریع انجام می‌دهد.

امام کرج با بیان اینکه امروز ایران اسلامی جزو کشورهای قدرتمند در حوزه موشکی است، تصریح کرد: دنیا دید که دیروز 700 هزار جوان پرشور و انقلابی در سراسر کشور و‌ 100 هزار نفر در تهران تحت فرمان رهبری با اقتدار تمام آمده است تا با عمل خود با علم و تحرک اقتصادی و تلاش و کار اجتماعی و فرهنگی و شبکه‌سازی اجتماعی و آتش به اختیار بودن سیلی‌های متعددی به استکبار و آمریکا بزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مردم این کشور قابل تحقیر نیستند، تاکید کرد: مردم این کشور تربیت یافتگان مکتب حسینی بوده و زیر بار ذلت نمی‌روند.

وی با بیان اینکه رهبری جوانان را صاحب کشور نامیدند و مشکلات را حل شده به دست جوانان دانستند، تصریح کرد: مسئولان باید به جوانان اعتماد کرده و کار را به این قشر عظیم پرشور پرتوان که عده زیادی از آنها عالم و دانشمند در عرصه‌های مختلف هستند، بسپارند.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه مسئولان استان نسبت به مسایل اجتماعی استان بی‌تفاوت نباشند، تصریح کرد: نگذارند که خواسته‌ای از خواسته‌های مردم تبدیل به یک معضل شود، بیش از دو سال است در مورد بیمارستان امام خمینی(ره) تذکر می‌دهیم، حتما باید طوری عمل کنیم که بیگانگان بتوانند سوءاستفاده کنند؟!

خطیب جمعه کرج ادامه داد: به راحتی این مسئله به نفع مردم و اقشار کم درآمد حل می‌شود و پرسنل این مجموعه از گرفتاری در می‌آیند و تعدادی از این کارمندان بیش از ده ماه است که حقوق نگرفته‌اند و شما یک سوزن به خودتان بزنید و یک جوالدوز به دیگران؛ این موضوع مشکلات مدیریتی را به خانواده‌های این افراد وارد می‌کند و خوب است که دولتکه دنبال امر بهداشت و درمان است در این حوزه ورود کرده و قسمتی از این مشکلات را حل کند و این کار کمک به حوزه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه این کار به نسبت هزینه‌های دیگر مبلغی نیست،گفت: عده‌ای که در این بین فرصت‌سوزی کرده و منافعی برای خود در نظر گرفته‌اند بدانند که از این موضوع بهره‌ای نمی‌برند.