نشست خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد

صافی نیوز / مجبتی امینی دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور در یک نشست رسانه‌ای به سوالات اصحاب رسانه درباره این رویداد پاسخ گفت.

به گزارش صافی به نقل از مهر، نشست رسانه‌ای چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور مجتبی امینی دبیر و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این رویداد صبح امروز دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

این نشست رأس ساعت ۱۱ صبح با قرائت قرآن توسط مرتضی یراق‌بافان و پخش سرود ملی آغاز شد.

مسعود نجفی مدیر روابط‌عمومی این رویداد در ابتدا گفت: در ابتدای جلسه یادی از همکاران رسانه‌ای می‌کنیم که از دست داده‌ایم؛ وحید اسلامی، اصغر یوسفی‌نژاد، علیرضا غفاری، محسن جعفری‌راد و بابک برزویه و قبل از آن اشکان منصوری. یاد آنها را گرامی می‌داریم.

از ۱۲ تا ۲۱ بهمن در پردیس ملت میزبان دوستان رسانه‌ای خواهیم بود. جدول نمایش سالن رسانه‌ها هم ظرف امروز و فردا منتشر می‌شود. در روزهایی دو سانس و روزهایی سه سانس نمایش خواهیم داشت، در روزهای سه سانسه نمایش‌ها از ساعت ۱۳ و در روزهای دو سانسه نمایش‌ها از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.

در ادامه از پوستر بخش بین‌الملل جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر رونمایی شد.

مجتبی امینی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر پشت تریبون حاضر شد و این طور شروع کرد: در ابتدای صحبت هایم یادی کنیم از حادثه زلزله خوی، در روز گذشته اتفاق افتاد و جا دارد که از حادثه دیدگان یادی شود. خدا را شکر که شرایط برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مهیا شد و نزدیک می شویم به روزهای آغازین جشنواره بین المللی فیلم فجر و ان شاالله به یاری و کمک و همراهی شما بزرگواران رسانه در 12 بهمن ماه ان شاالله جشن شروع سال سینمای ایران اتفاق خواهد افتاد و برگزار می شود.

شرایط سختی را امسال داشتیم جهت برگزاری جشنواره و برنامه ریزی هایی که باید شکل می گرفت و جشنواره برگزار می شد به دلیل مشکلاتی که چند ماه گذشته در کشور ایجاد شد و التهاباتی که بود روند تولید آثار سینمای کشور یک مقدار با تأخیر روبرو شد و تولیدکنندگان آثار و تهیه کنندگان محترم و عوامل فیلم یک مقدار سرعت ساخت شان به تأخیر افتاد چه در حوزه لوکیشن و چه مباحث تولیدی و پروداکشن های کار به تأخیر افتاد اما ما در چارچوب ارزیابی فیلم ها و هیئت انتخاب با یک بسته تولیدی خوب فیلم روبرو بودیم و 75 اثری که در بخش گروهی ثبت نام کردند و آثاری که به دبیرخانه رسید آثار قابل توجهی نسبت به سال گذشته بود.

امسال با ترافیک ویژه ای از فیلم ها مخاطبین سینمادوست کشورمان روبرو خواهد بود. از اقلیم متفاوت کار خواهیم داشت و نشاط و شادابی و روح جدیدی در خط تولید سینما به چشم خواهد آمد. ما سال ها بود تجربه کرده بودیم آثار سینمایی بیشتر در چارچوب شرایط در تک لوکیشن و شهری تولید می شد امسال خط تولید سینمای ما خط تولیدی شکل گرفته است.

ژانرهای کشور در جشنواره امسال خواهیم داشت و با بسته تولیدات خوبی برای اکران سینمای سال آینده خواهد بود. شرایط سختی که خانواده سینمای ایران از ابتدای شروع ویروس کرونا و شرایط تولید و شرایط اکران سخت شده بود و دو سال سخت به خانواده محترم سینما در کنار اقشار مختلف جامعه سخت گذشت و امسال آثار سختی از تن سینمادوستان خارج شود و نوید آثار خوبی را خواهیم داشت.

فیلم های ویژه ای در ژانرهای مختلف خواهیم داشت و نشان دهنده روح جدیدی در سینمای ایران است که راه خودش را پیدا کرده است. ما در هیئت انتخاب که کارها را بررسی کردیم یک مقدار کار سخت بود به بخش رقابتی راه پیدا کنند. فیلم هایی که استانداردهای ویژه ای را داشتند سخت بود که به بخش رقابتی راه پیدا کنند. کسی که درک کرده باشد روند تولید را، می داند که چقدر این سختی به همراه عوامل کار است و تهیه کننده و کارگردان و حاصل دسترنج شان نمایش و دیدن آثار است و برای روند کار تأثیرگذار خواهد بود تا مخاطب با آن ارتباط بگیرد. برای من حقیر این شرایط را ایجاد می کند که ما بتوانیم به آنها کمک کنیم و شرایط و بستر خوبی را فراهم کنیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: ما 30 فیلم داشتیم و باید آثاری را به جشنواره بیاوریم که هم مخاطب راضی باشد و هم جشنواره رونق بگیرد و جمع بندی کنیم که به 24 فیلم بخش رقابتی رسیدیم. 4 اثر در بخش رزرو ماند و امیدوارم اثر آقای جعفری جوزانی به بخش رقابتی برسد و منتظر ایشان هستیم که کار این استاد سینماگر را در بخش رقابتی داشته باشیم و در بخش رزرو است. جشنواره میزبان خانواده سینما و مردم سینمادوست با 24 اثر در بخش چهل و یکم خواهد بود.

وی با اشاره به فروش بلیت های سینماهای مردمی، افزود: امروز ساعت 10 صبح فروش بلیت سینما در سه سامانه شروع شده و فروش در 49 پرده در تهران و در بیش از 30 استان از 17 بهمن و در این سه سامانه برای استان و سینمای استان ها باز خواهد شد.

امینی درباره حوزه بین الملل گفت: حوزه بین المللی بعد از چند سال، تصمیم سازمان سینمایی به تلفیق بخش ملی و بین المللی رسید و امسال شاهد میهمانان خارجی و اتفاق خوبی در بستر ملی ما افتاد و جا دارد از معاون بین الملل مان  رائد فریدزاده و تیم خوب شان در 6 ماه تلاش کردند 578 فیلم در سامانه سایت جشنواره ثبت نام کردند از این تعداد، هیئت مشاوران انتخاب ما به 26 اثر از 25 کشور در بخش مسابقه بین الملل ما حضور خواهند داشت. فیلم هایی که محصول مشترک در آن ها دیده می شود و برای اولین بار اکران خودشان را در منطقه خواهند داشت. فیلم های خوبی در سبد در سه بخش سعادت، جلوه گاه شرق و جشنواره جشنواره ها به اکران درخواهد آمد و ان شاالله از 25 کشور میهمان خارجی در جشنواره خواهیم داشت و بازار فیلم را پررونق خواهیم داشت و کمپانی های مختلف از کشورهای جهان حضور دارند و در برج میلاد و خانه جشنواره این بازار و محل استقرارشان در آنجا خواهد بود.

انتهای پیام/