معاون امور فرهنگی اداره کل ارشاد همدان:

گذرهای فرهنگ و هنر در همدان ایجاد می‌شود

صافی - معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد استان همدان از ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در همدان خبر داد.

مجید فروتن بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری همدان خبر داده و اظهار داشت: ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر؛ بازارچه‌های هنری و غیره جزو مفاد این تفاهم‌نامه است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد استان همدان بیان کرد: در گذر فرهنگی برنامه‌های زیادی مثل اجرای موسیقی، فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری، اجرای نمایش و غیره ایجاد می‌شود.

فروتن با بیان اینکه برنامه‌های هر رشته فرهنگی و هنری باید با مشارکت اهالی آن حوزه برگزار شود گفت: وظیفه ما هدایت، حمایت و نظارت است؛ مشارکت مردم در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری ایجاد نشاط اجتماعی را به همراه دارد.

وی از برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان به عنوان دیگر برنامه‌های اداره کل ارشاد استان همدان نام برد و بیان کرد: در برگزاری هفته‌های‌ فرهنگی، داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان به شهرها و استان‌های دیگر معرفی می‌شود ضمن اینکه این برنامه فرصتی است تا آنچه را که از تاریخ و فرهنگ غنی همدان به جا مانده به مردم سایر شهرهای ایران و حتی جهان معرفی کنیم.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد استان همدان برگزاری جشنواره فیلم مستند و کوتاه کشورهای اسلامی، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره‌های استانی، برگزاری کنسرت‌های موسیقی و غیره را دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.