1 میلیارد و 642 میلیون تومان سود وام نهضت ملی مسکن

صافی نیوز / درحالی مقام مسئول بانک مسکن از افزایش سود وام نهضت ملی مسکن به ۲۳ درصد خبر داده که کل سود پرداختی متقاضی این تسهیلات حدود ۱ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان است.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، سعیدرضا کوهی رئیس اداره کل اعتبارات بانک مسکن با اعلام اینکه نرخ سود از طریق شورای پول و اعتبار اعلام می‌شود، گفته است: طرح نهضت ملی مسکن، چون حد اعتباری دیده نشده بود از منابع داخلی بانک پرداخت می‌شد و نرخ آن 18 درصد بود. منتها درحال حاضر به 23 درصد تغییر کرده است.

وی افزود: اقساط متقاضیانی که دارند تسهیلات پرداخت می‌کنند تقریباً به حدود 8 و نیم تا 9 میلیون تومان افزایش خواهد داشت.

وی با یادآوری این‌که دوره بازپرداخت اقساط نهضت ملی مسکن 20 ساله است، گفت: یک صحبتی شد که پرداخت این‌ اقساط به صورت پلکانی شود. چون نرخ سود بالا است فرمولش جواب نمی‌دهد یعنی طوری می‌شود که “رِبح مرکب” (دریافت سود از سود) به وجود می‌آید و نمی‌توانند آن اقساطی که پرداخت می‌کنند، بدهی وام را تسویه کنند، ولی صحبت است که از طریق یارانه دولت بتواند کمک کند.

در تهران مبلغ وام پروژه‌های نهضت ملی مسکن 450 میلیون تومان است. محاسبه سود و اقساط این وام حاکی از آن است که در دوره بازپرداخت 20 ساله به روش ساده متقاضی ماهانه باید حدود 8 میلیون و 716 هزار تومان پرداخت کند.

کل بازپرداخت این وام در ماه 12 سال بیستم حدود 2 میلیارد و 92 میلیون تومان است. کل سود تسهیلات وام 450 میلیون تومانی با سود 23 درصد اعلامی بانک مسکن حدود یک میلیارد و 642 میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام/