19:55 1403/03/28

رفع مشکلات ترافیکی و توسعه گردشگری با بهره‌برداری از پل دخیل مراغه‌ای

صافی نیوز / پروژه پل دخیل مراغه یکی از مهمترین و موثرترین پروژه‌های مدیریت شهری در کاهش حجم ترافیک شهری بوده و در کنار آن این پل در مسیری قرار گرفته که موجب توسعه گردشگری شهرستان خواهد شد.
4246

به گزارش صافی، پروژه احداث پل دخیل از سوی مدیریت شهری مراغه این روزها با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه بوده و با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت روند عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

گسترش مسیرها و شریان های اصلی شهر جهت کنترل و هدایت ترافیک، توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری، کاهش حجم ترافیک پل یادگاران، تسهیل در تردد مسیر بلوار طبیعت و مناطق گردشگری و دسترسی به مرکز درمانی امیرالمومنین از جمله مهمترین اهداف پروژه است.

این پروژه سال گذشته آغاز شده و در هفته‌های اخیر روند رو به رشدی را در عملیات اجرایی آن شاهد هستیم و همکاران مدیریت شهری با تمام توان به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش و فعالیت هستند.

مراغه با بیش از ۲۶۸ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرستان‌های کشور محسوب می‌شود که مقصد بسیاری از گردشگران تاریخی، درمانی، طبیعی و… است و به خصوص در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل و پایان هفته شاهد ترافیک در محدوده پل دخیل مراغه‌ای هستیم.

از این رو با بهره‌برداری از این پروژه مهم شاهد رفع بسیاری از مشکلات ترافیکی، طبیعی و گردشگری خواهیم بود و این موضوع موجبات امیدواری شهروندان را فراهم خواهد ساخت.

سرپرست شهرداری به همراه اعضای شورای اسلامی شهر این روزها به صورت مستمر پیگیر اتمام پروژه و بهره‌برداری از آن هستند و امیدواریم به زودی زیر بار ترافیک رود.

این پل ۶۰ متر طول و ۳۲ متر عرض دارد و با پنج دهانه و به صورت عرشه تیردال بتنی احداث می‌شود.

یکهزار و ۹۰۰ مترمکعب خاک‌برداری، ۵۵۰ مترطول جدول‌گذاری، ۱۲۱ تن میلگرد، یکهزار و ۳۲۱ مترمکعب بتن، ۲ هزار و ۲۵ کیلوگرم صفحه پلیت و یکهزار و ۳۲۸ مترمکعب عملیات بنائی سنگ لاشه از جمله مشخصات فنی این پروژه است.

برای اجرای عرشه این پل ۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی و برای ادامه عملیات با تزریق اعتبار صورت گرفته امیدواریم شاهد اتمام این پروژه بوده و به یکی از مطالبه‌های مردم این شهر جامه عمل پوشانده شود.

انتهای پیام/

مجتبی مظلومی
مجتبی مظلومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت