17:28 1403/03/28

تولید۱۱هزار برنامه همراه با چهل سالگی انقلاب

no-photos

تهران – ایرنا – رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما با اشاره به روز رسانی آرشیو مراکز استانی در حوزه فیلم، عکس، صدا بعد از چهل سال ، از تولید و پخش ۱۱ هزار عنوان برنامه برای چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، «سیدعباس فاطمی» روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های شبکه‌های استانی سیما در بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ،گفت: صدا و سیما در این راستا گام‌های بلندی برداشت و موفق شد با برنامه‌ریزی که از سال ۹۵ انجام گرفت در سطح معاونت‌ها و مراکز استانی اقدامات موثری به‌عمل آید.
وی ادامه داد: وقتی انقلاب پیروز شد چند رادیو برنامه داشت که آنها هم جهت‌گیری‌های خود را داشتند.
** به روز رسانی آرشیوها
فاطمی با اشاره به فعالیت‌های مراکز استانی اظهار داشت: سیمای مرکز استان‌ها با راهبردهایی که در ستاد چهل سالگی طراحی شد دست به اقداماتی زد که بعد از ۴۰ سال آرشیو مراکز استانی را در حوزه فیلم، عکس، صدا و… به روز رسانی کردیم.
به گفته وی ما نگاهمان را از داخل تهران به شهرستان‌ها و چهره‌های ملی معطوف کردیم ازاین رو ۳۳ سریال پیش‌بینی شده که چهار سریال شامل بانوی سردار، گنج راه شیری، جلال و روزهای بیقراری ۲ آماده پخش شده است.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها ادامه داد: در سریال‌های دیگر در نظر داریم به چهره‌هایی مثل آیت‌الله طالقانی، مرضیه دباغ و آیت‌الله بهشتی بپردازیم که جلسات آن‌ها در حال برگزاری است.
** مجموعه ۳۰۰ قسمتی تلویزیون به پیش‌تولید رسید
فاطمی افزود: سریال ۳۰۰ قسمتی «مادر» به کارگردانی فریدون حسن‌پور اگر اولین قسط آن واریز شود آخر بهمن وارد پیش تولید می‌شود.
مستندهایی در استان‌ها به تولید رسید که از میان آنها بیش از ۸۰۰ اثر به معاونت امور استان‌ها رسید که با بودجه‌های کم تولید شدند.
رییس مرکز سیمای استان‌ها اظهارداشت: شهدای مدافع حرم از جمله رویش‌های انقلاب بود که پیش از این چالشی برای برخی وجود داشت که چرا باید فرزندان ما به این مناطق بروند. ما برای حل این چالش ها مستندهایی تولید کردیم که اخبار عمومی را اقناع کرد و امروز جامعه خوشحال است که تهدیدات دشمنان در کیلومترها آن طرف تر از مرزهای ایران پاسخ داده می‌شود.
وی اضافه کرد: انیمیشنی درباره یک شهید ۱۴ ساله در اردبیل و انیمیشن های دیگری در دو استان دیگر در دست تولید داریم.
** پخش ۲۰۰ عنوان از برنامه‌های تولیدی در شبکه‌های ملی
رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما یادآور شد: ما ۴۰ سریال انقلابی را بازسازی کردیم که مربوط به یکی دو دهه اخیر است و در مراکز استانی پخش شد. همچنین ۲۰۰ عنوان از برنامه‌های تولیدی ما در شبکه‌های ملی در حال پخش است.
** تولید ۱۱۳قطعه موسیقی و سرود
مدیر دفتر سرود و موسیقی معاونت امور استان‌ها نیز در پایان این نشست عنوان کرد: ما ۱۱۳ قطعه موسیقی و سرود با موضوعات مختلف، چهره‌های انقلابی و اقلیم‌های متفاوت تولید کردیم که ۶۰ قطعه از آنها با نمره کیفی عالی در اختیار شبکه‌های رادیویی قرار گرفته است.
سید حمیدرضا حسینی افزود: در بخش تلویزیونی نیز ۵۴ اثر تولید شد که ۴۱ اثر در اختیار شبکه‌های تلویزیونی استانی، سراسری و برون‌مرزی قرار گرفت که با کیفیت اچ‌دی و فول اچ‌دی تولید شدند.
به گزارش ایرنا ، به‌منظور نکوداشت و تکریم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی طبق روال همه ساله ویژه برنامه های مختلف تولیدی و باز پخش را در دستور کار خود قرار داده که برخی در حال پخش و بعضی نیز در نوبت پخش هستند.
مسئولان استانی این رسانه معتقد هستند: انقلاب اسلامی تاکنون از گردنه‌های پرخطری عبور کرده‌است، امام‌خمینی(ره) با تکیه برنسل جوان انقلاب اسلامی به پیروزی رساند و امروز بصیرت‌افزایی در میان نسل جوان یک نکته کاملا ضروریست.
جهان استکبار در هر لحظه با بر‌پایی توطئه‌های مختلف درصدد تخریب و براندازی نظام‌اسلامی است دراین میان صداوسیما وظیفه دارد در زمینه حوادث و رویدادهای انقلاب به مردم اطلاعات صحیح و درست ارائه دهد تا افکار عمومی به بیراهه نرود.
هرچند دشمنان با بزرگنمایی کوچکترین روزنه‌ها که امسال به اوج خود رسیده درصدد براندازی نظام اسلامی هستند، اما در حیات انقلاب اسلامی پیشرفت‌های چشم‌گیری رسیده است.
ارتباط دو سویه مخاطب از جمله موضوعاتی است که مراکز استان‌ها صدا و سیما بر آن تاکید داشته و دارند.‌
فراهنگ ** ۹۲۱۰ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت