14:45 1403/04/06

نمایندگان معلولان برای نظارت بر اجرای قانون انتخاب می شوند

no-photos

تهران- ایرنا- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: نمایندگان تشکل های فعال در حوزه معلولان تعیین شده اند و فردا سه شنبه برای نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، انتخاب می شوند.

حسین نحوی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ماده ۳۱ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای نظارت عالیه بر حسن اجرای قوانین مربوط به معلولان، کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون در زیرمجموعه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی تشکیل می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس لازم است که پنج نفر از نمایندگان افراد دارای معلولیت کشور به انتخاب شبکه های ملی تشکل های مردم نهاد بر حسب گروه های اصلی به عنوان ناظر بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت انتخاب شوند.
نحوی نژاد اضافه کرد: برای جلوگیری از اعتراضات، انتخابات استانی با حضور تشکل ها انجام شده است و فردا اعضای کشوری برای نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تعیین می شوند؛ نمایندگان شبکه نابینایان و ناشنوایان مشخص شده و انتخابات فقط برای نمایندگان معلولان جسمی و حرکتی، ذهنی و روانی و سالمندان باقی مانده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: رئیس کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای این قانون در زیرمجموعه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، معاون اول رئیس جمهوری، دبیر آن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای آن سایر وزیران و رئیسان سازمان ها از جمله رئیس بهزیستی هستند.
نحوی نژاد اضافه کرد: این کمیته مکلف است هر سال، گزارش اقدامات انجام شده در راستای این قانون را دریافت، بررسی و پس از تائید در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال کند و کمیسیون های اجتماعی، بهداشت و درمان و قضایی و حقوقی مکلف هستند ظرف مدت یک ماه پس از بررسی گزارش و صحت آن، خلاصه گزارش را در صحن علنی مجلس قرائت و نتایج آن را برای اطلاع عموم منتشر کنند.
به گفته نحوی نژاد، در حال حاضر یک میلیون و ۵۶۰ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده اند.
قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب اسفند ماه سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی است که در هشتم اردیبهشت ماه امسال توسط ریاست جمهوری به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.
اجتمام**۹۱۸۵*۱۸۳۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت