2:41 1403/03/28

زیرساخت های ورزشی اصفهان پس از انقلاب ۱۳ برابر شد

no-photos

اصفهان – ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: مساحت فعلی زیرساخت ها و اماکن ورزشی در این منطقه در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی ۱۳ برابر شده است.

محمد سلطان حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون وسعت اماکن ورزشی دراستان اصفهان ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۵۲ متر مربع است در حالی که این میزان ۴۰ سال قبل تنها ۱۶۷ هزار و ۳۲۰ متر مربع بود.
به گفته او ورزشگاه نقش جهان، سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان و خانه وزنه برداری از جمله اماکن مهم این استان است که طی چند دهه اخیر احداث شد.
وی با بیان اینکه زیرساخت های ورزشی نقش بسزایی در کیفیت کار ورزشکاران دارد، تصریح کرد: البته باز هم نیازمند افزایش سرانه ورزشی در این منطقه هستیم و بر همین اساس تا پایان سال جاری حدود ۵۰ طرح از مجموع ۲۰۰ طرح ورزشی در دست اقدام در این استان به اتمام می رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی اماکن متعلق به این اداره کل به ازای هر نفر در استان حدود ۴۶ سانتی متر که حدود ۱۴سانتی متر نسبت به گذشته رشد داشته است.
سلطان حسینی با اشاره به افزایش مدال آوری ورزشکاران این استان در مقایسه با پیش از انقلاب تصریح کرد: اصفهانی ها پس از انقلاب و در المپیک ۲۰۱۶ ریو توسط سهراب مرادی در وزنه برداری و در پاراآسیایی سال ۲۰۰۴ آتن توسط علی نادری در رشته پرتاب نیزه به مدال طلا دست یافتند.
وی اضافه کرد: کسب مدال در بازی های آسیایی نیز سیر صعودی داشته بطوری که در بازی های آسیایی ۱۹۹۸ تنها یک برنز به وسیله محمد طلایی در کشتی آزاد کسب شد اما در بازی های آسیایی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ به ترتیب به ۲ و ۶ مدال افزایش پیدا کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: کسب ۱۲ مدال در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۶ مدال در ۲۰۱۴ اینچئون و ۹ مدال در ۲۰۱۸ جاکارتا نشان می دهد که ورزشکاران اصفهانی تلاش زیادی در بیرون از مرزها داشته اند و افتخارات متعددی کسب کرده اند.
سلطان حسینی به موفقیت ورزشکاران جانباز و معلول در رقابت های پاراآسیایی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران در این مسابقات نیز پرفروغ ظاهر شدند بر اساس آمار در پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو سهم ورزشکاران این خطه ۶ و در ۲۰۱۴ اینچئون ۱۲ مدال بود و این تعداد در ۲۰۱۸ جاکارتا به ۱۳ مدال رسید.
وی افتخارآفرینی باشگاه ها در عرصه بین المللی را با ارزش خواند و افزود: کسب هفت سکو در مسابقات مختلف توسط تیم های فوتبال، فوتسال، کاراته، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر باشگاه های این استان در تقویم خاطرات ورزشی اصفهان خواهد ماند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به آمار چند سال اخیر نیز اشاره کرد و ادامه داد: ورزشکاران اصفهان در سال ۹۲ حدود هزار و ۱۰۰ مقام آسیایی و ملی به دست آوردند و این آمار در سال جاری به سه هزار و ۷۰۰ رسیده یعنی بیش از سه و نیم برابر شده است.
سلطان حسینی درباره فعالیت جوانان در این منطقه اظهارداشت: ۳۰۰ تشکل و سازمان مردم نهاد مرتبط با حوزه جوانان در افزون بر ۳۰۰ شبکه تخصصی به فعالیت مشغولند.
استان اصفهان ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و یکهزار و یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی دارد.
/ ۶۰۲۲ / ۶۰۲۰
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت