21:40 1403/03/26

خادمیاران آستان قدس رضوی زائربر برقی ساختند

no-photos

مشهد – ایرنا – مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گفت: خادمیاران متخصص حرم مطهر رضوی نخستین زائربر برقی ایرانی را با عنوان 'زائربر فجر ثامن' تولید کردند.

محمد صدقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خادمیاران رضوی با ساخت این زائربر، انحصار این محصول توسط شرکت های خارجی را شکستند.
وی اظهار داشت: ۱۰۰ درصد قطعات این خودرو داخلی است که خادمیاران آنها را از شرکت های تولیدی مختلف خریداری کردند.
وی گفت: قطعات این زائربر برقی از دو بخش مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده که توان ساخت همه این قطعات در داخل کشور وجود دارد.
صدقی افزود: دانشگاه امام رضا (ع) توان ساخت برد الکترونیکی این زائر بر را دارد و شهرک صنعتی مشهد و شهرک صنعتی اصفهان نیز نسبت به ساخت موتور پنج کیلو وات دی.سی آن اعلام امادگی کرده اند.
وی با اشاره به وجود ۸۰ زائربر برقی در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: این دستگاه ها وارداتی هستند و برای نخستین بار است که مهندسین ایرانی مشابه این دستگاه ها را با بهره گیری از توان و دانش داخلی و با کیفیت بهتر ساخته اند.
وی گفت: قیمت هر زائربر برقی وارداتی ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار است در حالی که قیمت تمام شده زائربر برقی فجر ثامن پنج هزار دلار و معادل ۱۶ تا ۲۰ درصد قیمت مشابه خارجی است.
صدقی افزود: مسافت طی شده توسط زائربر ثامن در هر بار شارژ دستگاه، ۱۰۰ کیلومتر است اما مشابه خارجی آن توان طی مسافت ۸۰ کیلومتر را در هر بار شارژ دارد، همچنین ظرفیت باطری در زائربرهای خارجی ۲۲۵ آمپر اما در زائربر داخلی ۴۵۰ آمپر است.
وی اظهار داشت: زائربر ثامن اتاقدار و ایمن است اما زائربر خارجی بدون اتاق و غیرایمن می باشد.
وی سهولت سوار و پیاده شدن زائر، عدم وابستگی به نمایندگی های خارجی برای تعمیرات، کاهش مصرف انرژی، ایمنی و کیفیت مطلوب را از ویژگی های متمایز زائربر ثامن نسبت به مشابه خارجی آن برشمرد.
۷۴۸۹ / ۶۰۵۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت