8:38 1403/03/28

قول بانک مرکزی برای پرداخت معوقات استادان اعزامی

no-photos

تهران – ایرنا – معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، گفت: بانک مرکزی قول داده است معوقات استادان زبان و ادبیات فارسی اعزامی به خارج را که به دلیل مسائل مالی به ایران بازگشتند، بپردازد.

بهادر باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، اظهار کرد: حدود ۲۰ تن از استادان کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی اعزامی به کشورهای مختلف، به دلیل مسائل و تنگناهای ارزی، از مرداد ماه امسال حقوقی دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل متاسفانه تعدادی از آن‌ها به کشور بازگشتند.
وی درباره رایزنی‌ها برای پرداخت مطالبات این استادان، گفت: به دلیل اهمیت موضوع، به‌تازگی در دفتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، جلسه‌ مهمی با حضور تعدادی از اعضای هیئت دولت و رئیس بانک مرکزی تشکیل شد تا تصمیم گیری‌های لازم برای پرداخت معوقات این استادان و رفع مشکلات ارزی کرسی‌ها اتخاذ شود.
باقری با اشاره به قول بانک مرکزی در مورد زمان پرداخت بدهی به استادان، افزود: بانک مرکزی قول پرداخت این مبلغ را تا پایان امسال داد. بحث گسترش کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی، برای تقویت و تعمیق دیپلماسی عمومی ایران در جهان، اهمیت فراوانی دارد و تعطیلی یا تضعیف این کرسی‌ها، ضربه‌‌های جبران ناپذیری به روابط بین‌المللی، علمی و فرهنگی ایران و جهان وارد می‌کند.
به گفته معاون گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور وزارت علوم، در جلسه یاد شده که چند تن از اعضای هیأت دولت حضور داشتند، مقرر شد بودجه سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ برای بازگرداندن استادان به کرسی‌های خارج از کشور و حتی گسترش بیشتر آن، به طور کامل تخصیص یابد تا این کرسی‌ها به رواج و رونق اولیه بازگردد.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن این موضوع مهم و کلیدی، از همکاری‌ها و پیگیری‌های وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و امور خارجه در این امر تشکر و قدردانی و از استادان اعزامی سپاسگزاری و عذرخواهی کرد.
**۹۴۹۲**۱۵۸۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت