6:20 1403/03/27

سفیران و نمایندگان خارجی عملیات تروریستی زاهدان را محکوم کردند

no-photos

تهران – ایرنا – سفیران ، نمایندگان کشورها ، سازمان های بین المللی و برخی مقام های جهان عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

به گزارش پنجشنبه شب گروه سیاسی ایرنا ، سفارت سوییس تسلیت خود را به خانواده‌ها و دوستان قربانیان حمله انتحاری مرگبار روز گذشته سیستان و بلوچستان اعلام کرد.
سفارت لیبی در تهران نیز با ارسال یادداشتی ضمن ابراز تاسف و تاثر از خبر حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان که باعث شهادت و مجروحیت بیش از ۴۰ تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، از سوی دولت وفاق ملی لیبی و ملت لیبی مراتب همدردی و تسلیت خود را به دولت و ملت شریف ایران اعلام نموده و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای شهداء و شفای عاجل برای مجروحین مسئلت نموده است.
همچنین وزارت امورخارجه سوریه با محکومیت حمله تروریستی به نیروهای سپاه پاسداران در زاهدان تاکید کرد این جنایت گویای ارتباط تنگاتنگ و متقابل بین تروریسم تکفیری و استکبار جهانی است.
وزارت امور خارجه لبنان نیز طی بیانیه ای حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم و ضمن اعلام همدردی با خانواده های قربانیان، خواستار مشخص شدن عاملین این جنایات شد.
سفارت هلند در تهران نیز ضمن ابراز همدردی، حمله وحشتناک تروریستی (روز گذشته در محور خاش-زاهدان ) را محکوم و تاکید کرد تروریسم افسارگسیخته باید متوقف شود. در کنار خانواده قربانیان هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز پنج شنبه در پاسخ به این سوال که ' واکنش شما به سوء قصدی که در بلوچستان ایران رخ داد چیست؟' گفت: 'فرانسه سوء قصد رخ داده دیروز در سیستان و بلوچستان را که گروه جیش العدل مسئولیت آن را برعهده گرفته و آمار موقت قربانیان آن بالغ بر ده ها کشته و مجروح است محکوم می کند. ما به خانواده های قربانیان و همچنین مقامات ایران تسلیت می گوییم.
همچنین سفارت فرانسه در تهران حمله تروریستی دیروز در سیستان و بلوچستان را که تا به حال ده ها کشته و زخمی برجا گذاشته و گروه جیش العدل مسئولیتش را برعهده گرفته محکوم و تاکید کرد ما به خانواده قربانیان و نیز مقامات ایرانی تسلیت می گوییم.
سفارت ترکیه در تهران نیز در توییتی حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان را قویا محکوم کرد.
اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران هم در توییتی به بازماندگان حمله انتحاری تسلیت گفت و تاکید کرد همه اشکال تروریسم باید محکوم شود.
سفارت هند در تهران نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اقدام تروریستی شب گذشته در محور خاش – زاهدان را به شدت محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، در حمله تروریستی چهارشنبه شب به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان ۲۷ تن به شهادت رسیدند و ۱۳ تن دیگر نیز زخمی شدند. گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.
**۱۷۵۱**۱۶۰۱**
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت