14:29 1403/03/28

تصویب نشدن لوایح FATF مبادلات ارزی کشور را سخت تر می کند

no-photos

تهران- ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تصویب نشدن لوایح مرتبط با FATF واردات و مبادلات ارزی کشور را سخت تر می کند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، «محمدباقر نوبخت» درخصوص جلسه امروز- شنبه- مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لوایح مرتبط با FATF اظهار داشت: در شرایط کنونی، کشور برای جابجایی پول با مشکلاتی روبرو است و جز برخی کشورها، مابقی در این زمینه با ایران همکاری نداشته اند.
وی خاطرنشان کرد: حتی برخی کشورهای دوست نیز اعلام کرده اند که اگر ایران به لوایح FATF نپیوندد، نمی توانند مبادلات ارزی با جمهوری اسلامی انجام دهد.
رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر کشورهای دوست نیز با ایران مبادلات ارزی نداشته باشند، شرایط درخصوص واردات و پرداخت ها سخت تر می شود.
به گزارش ایرنا، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز به ادامه بررسی لایحه پالرمو یکی از لوایح مرتبط با FATF پرداختند. در جلسه گذشته (ششم بهمن ۹۸) اعضای مجمع درباره لایحه الحاق ایران به این کنوانسیون به نتیجه نرسیدند و قرار بود در این جلسه درباره آن تصمیم گیری کنند.
این لایحه پیش از این در کمیسیون های سیاسی – امنیتی و حقوق – قضایی بررسی که به تایید این کمیسیون ها نرسید.
کنوانسیون ملل متحد علیه جرایم سازمان‌یافته فراملی از معاهده‌های چندجانبه مورد حمایت سازمان ملل متحد است که در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۰ با قطعنامه مجمع عمومی این سازمان به تصویب رسید.
سیام*۳۰۶۱**۱۳۳۶
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت